Hej
Först lät min bil jävligt märkligt när man svängde snävt och det kändes som om hjulen gick åt olika håll. Det vibrerade i ratten när man körde fort och bromsade, och den kändes vinglig... Ja å så är det nåt som låter så här: grrrrwwwwrrrrgrr. ( jamen det låter så ju. ) inte så högt men hela tiden.
Nu har jag lämnat in bilen 3 gånger och då har de bytt nåt som heter knäckstag, kul-led och bärarmar fram, det har gjorts framhjulsinställning, fyrhjulsmätning och balansering av däcken som också är bytta.
I dag fick jag tillbaka bilen igen och den är ju mycket bättre på massor med sätt, skulle väl vara f*n annars, den går bland annat att parkera utan att den ger i från sig obehagliga knäck-ljud.
Problemet är att den fortfarande är vinglig och det där grrrwwwwrrrrgrr är också kvar.
Efter en del svängande och backande för att se vad som händer så verkar det så här: den beter sig som en gti om man svänger åt vänster och som en datsun sherry om man svänger åt höger. och om man backar och svänger så tror jag bakdelen sjunker mer åt vänster än höger, ja asså på bilen också.
Så vad jag vill ha hjälp med är alltså något vettigt att säga till verkstan i morrn när jag åker tillbaka, kommer jag in och säger grrrwwwwrrrrgrr så är jag säker på att jag får proffessionell hjälp fast inte av den sort jag vill ha. jag vill säga nåt i stil med -Aaa bärarmarna var ju kass, det var bra att de blev bytta, men det är tjall ( där tjall är mek-slang ) på vingelstävjaren (där vingelstävjaren är ett ord som man använder när man vet vad man snackar om.)
Är det nån som med hjälp av min precisa beskrivning kan säga vad som är fel för det börjar bli löjligt dyrt det här?
Vinglig 206gti
Vinglig 206gti
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.
*lol*
Ursäkta om jag skrattar, men det var väldigt roligt skrivet av dig!
Ang. problemet så betedde sig min Laguna på liknande sätt (när man svängde åt ett håll), då var det ett hjullager som var slut. Dock uppstod problemet endast med 17" 215/45 på. Med vinterhjulen på så hördes inget..mysko..
Nåja, lycka till!
EDIT: alltså det var ett sånt där konstigt ljud som uppstod på min bil...
Ursäkta om jag skrattar, men det var väldigt roligt skrivet av dig!
Ang. problemet så betedde sig min Laguna på liknande sätt (när man svängde åt ett håll), då var det ett hjullager som var slut. Dock uppstod problemet endast med 17" 215/45 på. Med vinterhjulen på så hördes inget..mysko..
Nåja, lycka till!
EDIT: alltså det var ett sånt där konstigt ljud som uppstod på min bil...
206 Griffe, Grå SÅLD!
855R
---------------------------
Now that you mention it, yes, it does look lean and hungry...
855R
---------------------------
Now that you mention it, yes, it does look lean and hungry...
Hååå så försvann allt jag så fint komponerat ihop...
Jag var i sätra och lånade en kille från verkstan, det enda som är värre än att åka med nån och inte få hålla i ratten själv är att åka med nån man inte känner då blir det nämligen pinsamma tystnader vilket gör att man bara sitter och hoppas på att man ska krocka så det hände nåt att man kan prata om. Hur som helst var det en pratsam och trevlig snubbe som inte krockade en enda gång. det var bra.
Felet med att den känns vinglig är förmodligen att den skjuter ut häcken på bilen när man svänger med den, det gör den för att den inte släpar kvar utan rappt och bra åker ut precis som den ska. det har den inte gjort förut efter som hjulen stod åt olika håll då. ja det var helt enkelt jag som var van vid att ha en paj bil, nu får jag väl vänja om mig.
Ja sen är det väl lite trötta stötar eller så kan man ju byta om man vill, men inget nödvändigt.
Sen låter det, jag tycker att det låter som ett hjullager men eftersom jag egentligen inte har en aning om hur det låter så kan det lika gärna vara cd-skivorna i handskfackt... Han hörde inte nåt konstigt möjligt att det är bromsskivorna som är slitna så klotsarna går i, men det är inte heller nåt större fel...
ja det var när jag bytte till sommarsulorna ( där sommarsulor är ett ord som gör att man låter som man kan gasa ordenligt. ) som det började låta illa om bilen... så jag får väl ta fram sandpapper och slipa ner vinterhjulen så de ser ut som sommarhjul och köra på dem, man vill ju inte ha polisen på sig.
Slutsats: Bilen är hel jag får vänja mig och kanske sänka, längre profil och så, så ska den nog kännas stötig och fin igen.
Jag var i sätra och lånade en kille från verkstan, det enda som är värre än att åka med nån och inte få hålla i ratten själv är att åka med nån man inte känner då blir det nämligen pinsamma tystnader vilket gör att man bara sitter och hoppas på att man ska krocka så det hände nåt att man kan prata om. Hur som helst var det en pratsam och trevlig snubbe som inte krockade en enda gång. det var bra.
Felet med att den känns vinglig är förmodligen att den skjuter ut häcken på bilen när man svänger med den, det gör den för att den inte släpar kvar utan rappt och bra åker ut precis som den ska. det har den inte gjort förut efter som hjulen stod åt olika håll då. ja det var helt enkelt jag som var van vid att ha en paj bil, nu får jag väl vänja om mig.
Ja sen är det väl lite trötta stötar eller så kan man ju byta om man vill, men inget nödvändigt.
Sen låter det, jag tycker att det låter som ett hjullager men eftersom jag egentligen inte har en aning om hur det låter så kan det lika gärna vara cd-skivorna i handskfackt... Han hörde inte nåt konstigt möjligt att det är bromsskivorna som är slitna så klotsarna går i, men det är inte heller nåt större fel...
ja det var när jag bytte till sommarsulorna ( där sommarsulor är ett ord som gör att man låter som man kan gasa ordenligt. ) som det började låta illa om bilen... så jag får väl ta fram sandpapper och slipa ner vinterhjulen så de ser ut som sommarhjul och köra på dem, man vill ju inte ha polisen på sig.
Slutsats: Bilen är hel jag får vänja mig och kanske sänka, längre profil och så, så ska den nog kännas stötig och fin igen.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.
- BANZAI3030