vad skulle jag kunna göra/köpa för att få den att gå bättre/snabbare
Läst att det inte gå att fixa turbo osv för då går den inte igenom besiktningen, så vad kan jag göra?
Inga för svåra saker dock
Morbidio wrote:Panzer wrote:Nej den är från 405mi16.
Du kan köpa en komplett med låda och härva för 5k (rätta mig om jag har fel).
Jobbet är relativt enkelt för dem som har gjort det förr. Vart bor du?
Eller Citroën BX 16v, samma motor som i 405 MI16
Panzer wrote:Nej den är från 405mi16.
Morbidio wrote:Eller Citroën BX 16v, samma motor som i 405 MI16

b3m wrote:Panzer wrote:Nej den är från 405mi16.
Okej! Jag skrev att om jag köper en bil. Är ju fortfarande 16, men jag gör som pappa köper bilen vid 17år och så..
Ville veta vad jag skall göra.. har inte dessa pengar än så ^^,
Okej jag har dock inte gjort det förr![]()
.
Jag bor i gbg, och nu när pappa kommer hem från jobbet i japan om någon månad så flyttar han in i nya huset så ställer jag säkerligen bilen i hans garage om den får plats, annars dumpar jag farsans tjejs bil någonstansSå lär ju min bil få plats
Morbidio wrote:Eller Citroën BX 16v, samma motor som i 405 MI16
Okej vad kostar en sådan bx motor då?
Tack för svaren
el cacique wrote:
Hej! En 205 Mi16 är en förbaskat rolig bil att hantera, inte kostigt att britterna kallar den för en riktig pocket rocket. Men i ärlighetens namn tycker jag att du ska börja med en original 205 GTI, om det nu är en sådan du vill ha. 122 hkr i en så pass lätt bil är en mycket rolig kombination. Lär dig att köra ordentligt i trafiken innan du börjar med trim etc. Jag vet inte om du kör motortävlingar på bana eller dylikt och tror att du kan applicera detta rakt av på allmän väg? Tips: köp en standard GTI med 122 hkr och kör dig trött i den och tänk på uppgraderingar i andra hand.
Lycka till med kort och köp!
robert306gti wrote:och när man tipsar nån om att byta till MI16-motor bör man även säga att det faktiskt är olagligt. kommer antagligen aldrig upptäckas men har man otur vid olycka eller nåt så skulle jag tippa att polis/försäkringsbolag blir sura och vad som händer med ersättning osv går väl diskutera. håller med om att du ska testa vanliga 205GTi 122hk. rolig och lagom busig förstabil. förhållandevis enkel att skruva med. om du sen ger dig in på en motorkonvertering till MI16 så får du lätt hjälp här. kan bistå med elhjälp om det blir aktuellt. du kan lämna bort det till nån som gör det men mitt tips är att göra det själv. du lär dig mycket på det. om du vill trimma så är det första du ska göra att lätta bilen... kasta ut allt skit som du inte behöver för att den ska vara laglig... i med sportstolar istället för original osv
Panzer wrote:Morbidio wrote:Panzer wrote:Nej den är från 405mi16.
Eller Citroën BX 16v, samma motor som i 405 MI16
Motor från en cittra är att föredra, de är oftast inte lika hårt körda.