Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Jag har en 205 Gti -90 som jag köpt för drygt en vecka sedan.
Undrar nu hur långt en 205 Gti brukar gå på ettan? Min gör strax under 70 km/h enligt mätaren.
Är det normalt eller går min mätare väldigt fel? Kan även säga att den gör 110 km/h på 2:an enligt min mätare.
Har för mig jag läst att de ska göra precis udner 100 på 2:an
/Dennis
Du förväxlar det nog, Mi16 gör strax under 100 på ettan.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
hur mycket varvar du vid växling? 6500 eller 7500?
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
LexCom wrote:1,9 gti gör ca 70 km/h på 1:an & 110 km/h på 2:an. Så det är inget fel på din hastighetsmätare
perfekt då vet jag det. nästan så man skulle köra på gti-lådan sen när man slänger i mi16-motorn då ju, slipper ju även att konvertera stagen och kopplingvajer å de där böket.
LexCom wrote:1,9 gti gör ca 70 km/h på 1:an & 110 km/h på 2:an. Så det är inget fel på din hastighetsmätare
perfekt då vet jag det. nästan så man skulle köra på gti-lådan sen när man slänger i mi16-motorn då ju, slipper ju även att konvertera stagen och kopplingvajer å de där böket.
får ju bättre botten ax med mi16s slutväxel
får ju bättre botten ax med mi16s slutväxel
frågan är ju om det kompenserar uppväxlingen till 3:an för å nå 100
varvar du 7450 som många chip sitter på i mi16 så når man 100km/h med mi16s slutväxel
daromer wrote:varvar du 7450 som många chip sitter på i mi16 så når man 100km/h med mi16s slutväxel
mätarhastighet ja, men en g-tech eller dylikt mäter väl via satellit va? typ som en gps? eller är jag helt ute å cyklar
gör den? inget jag visste
den mäter tändningssignalen och så väl? har faktiskt inte sett att den kör med gps faktiskt. men det får någotn annan svara på
daromer wrote:varvar du 7450 som många chip sitter på i mi16 så når man 100km/h med mi16s slutväxel
mätarhastighet ja, men en g-tech eller dylikt mäter väl via satellit va? typ som en gps? eller är jag helt ute å cyklar
gör den? inget jag visste
den mäter tändningssignalen och så väl? har faktiskt inte sett att den kör med gps faktiskt. men det får någotn annan svara på
sen hade jag problem me min låda när min 405:a fortfarande levde, skrapade vid alla växlar som om den inte frikoppla ordentligt, vet inte om det kan vara synkringarna, har aldrig kört en bil me kassa synkringar i lådan. Men Mi16-lådan pallar nog mer stryk då den är anpassad till effekten.
Måste fråga vad ligger era varvstopp på 8ventliare.!??
Whale: Vart har du köpt nyckelknippan?
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
det känns som det skiljer rätt så mkt mellan 205:erna GTI asså när det gäller toppfart på respektive växel! nån når inte ens 100 km/h i 2:an någon (jag) hamnar en liten bit över 120 km/h någon 110 km/h......VARFÖR????????????????
Många har dött av att ge upp färre av att kämpa vidare!!!
205 GTI 1,9 SÅLD......
Numera en 900ng 2.0T med en hel del smaskens
205 XS 80 vilda hästar hahaha bra slit o släp bil
jag når ca 63km/h på 1:an, runt 104 km/h på 2:an på varvstoppet då som går i vid 6700rpm. har kollat mätaren med gps och mätaren går 2 km/h för mycket på mätaren vid 100km/h. är en gti -90