På min 205 gti 89 blinkar handbroms-lampan (som om handbromsen ligger i) häftigt då och då, speciellt när jag accelererar. Bromsvätskenivaån är klart över minimum och verkar ej sjunkit sedan något överhuvudtaget.
På senaste besiktningen sa de att bromsslangarna började få sprickor, men fick ignen anmärkning eller ens "bra att veta". Bromsverkan var väldigt bra på i princip alla hjulen, något sämre på ett av bakhjulen.
Är det säkrast att byta alla bromsslangarna om man ska byta, så att alla är lika fräscha?
Bromslampa vid accelleration - bromsslangar?
Re: Bromslampa vid accelleration - bromsslangar?
frean754 wrote:Är det säkrast att byta alla bromsslangarna om man ska byta, så att alla är lika fräscha?
Du ska ALDRIG slarva med bromsarna. Om något skulle hända är bromsarna allt du har.
Byt alla slangarna när du ändå är i gång. Det är en billig livförsäkring.
Peugeot CTI 1987 till salu för rätt pris,
Nissan Terrano till salu. *Såld*,
Enduro WR250 -92...!!!
Nissan Terrano till salu. *Såld*,
Enduro WR250 -92...!!!
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Rätta mig om jag har fel...
Om du skruvar bort kåpan som sitter vid handbromsspaken så kommer du se att där under sitter en strömbrytare som tänder lampan när du drar upp handbromsspaken, troligtvis något skit med den...
Det kan du ju kolla genom att köra med kåpan borta och när den håller på och blinkar som en idiot så trycker du ner den och om det slutar så är ju det felet...
Om du skruvar bort kåpan som sitter vid handbromsspaken så kommer du se att där under sitter en strömbrytare som tänder lampan när du drar upp handbromsspaken, troligtvis något skit med den...
Det kan du ju kolla genom att köra med kåpan borta och när den håller på och blinkar som en idiot så trycker du ner den och om det slutar så är ju det felet...