Oz racing fälgar "super turismo gt" på svart 205gt
Oz racing fälgar "super turismo gt" på svart 205gt
Vad tror ni kan dom passa (Alltså bli snygga på den bilen) ?
Eller dom vita Super turismo WRC. Bilen är en svart 205 gti.
Har bara sett dom på 206or och det ser inte så tokigt ut.
Är på gång och ska handla fälgar så det vore roligt med lite tips
/Niklas
http://www.ozracing.com/oz2005/index.ph ... 1&lang=eng
Eller dom vita Super turismo WRC. Bilen är en svart 205 gti.
Har bara sett dom på 206or och det ser inte så tokigt ut.
Är på gång och ska handla fälgar så det vore roligt med lite tips
/Niklas
http://www.ozracing.com/oz2005/index.ph ... 1&lang=eng
Last edited by Niklas_S on Thu Dec 22, 2005 20:21, edited 2 times in total.
Jag me... Riktigt läckra! Passar på att fråga någon som vet något företag i Stockholm som tar in OZ? funtar själv på en uppsättning
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- kartingman
- BANZAI3030
BANZAI3030 wrote:Bräken wrote:Lutar åt att det blir 16" superleggera fälgar men vad ska man satsa på för ET tror det gick att få med ET 15 samt ET 25??
/Niklas
ET25 är närmast originalfälgarnas ET, men låt någon annan svara för säkerhets skull också, jag blir aldrig klok på det där
beror ju på bredden på fälgarna också. ET 24 orginal är ju på 6" fälgar. på mina 7" breda 16" fälgar med ET 18 var jag tvungen att sätta 3 mm spacer till ET 15 för att det skulle gå fritt bak. fram var det inga problem
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Bräken wrote:Lutar åt att det blir 16" superleggera fälgar men vad ska man satsa på för ET tror det gick att få med ET 15 samt ET 25??
/Niklas
Bra val!
Vad du ska ha för ET beror helt på hur breda fälgarna är. I det här fallet ska du absolut inte ha högre ET än 15. Har du otur räcker inte ens det, utan du måste sätta dit spacers.
Kollade idag dom heter tydligen Ultraleggera och ser lite anorlunda ut (Grymt snygga) Men då är tydligen ET 42 på dom 7"/16". Spacers skulle följa med när man beställde fälgarna så det skulle passa bilen. Blir ju ganska tjocka spacers det. Nått som kan va negativt med att använda spacers??
/Niklas[/list]
/Niklas[/list]
Apollo wrote:Ska du ändå köpa nya fälgar så är det lika bra att köpa rätt som passar. Det blir bara bökigt med spacers. Tror jag sett liknande fälgar för runt 1000-lappen. Ska kolla!
Vad är det som är så bökigt? Bara det inte påverkar nått så är det inget problem tycker jag. Fler kan gärna få dela med sig av vad dom tycker.
En STOR fördel med Superleggera är att de är så HELSIKES lätta!!
Där jag jobbar tar vi in allt från OZ sortiment i alla fall (www.lodgatan.com).
// Magnus
Där jag jobbar tar vi in allt från OZ sortiment i alla fall (www.lodgatan.com).
// Magnus
Mi16 -94 bytes mot 205Mi16.
Bräken wrote:Apollo wrote:Ska du ändå köpa nya fälgar så är det lika bra att köpa rätt som passar. Det blir bara bökigt med spacers. Tror jag sett liknande fälgar för runt 1000-lappen. Ska kolla!
Vad är det som är så bökigt? Bara det inte påverkar nått så är det inget problem tycker jag. Fler kan gärna få dela med sig av vad dom tycker.
Jag tycker själv att det känns onödigt att köpa nya fälgar som inte passar direkt utan att du måste använda en +25mm spacer till. Blir ju bökigt att först skruva dit spacer sen fälgen
Vad får du ge för dom Ultraleggera med spacers?
Peugeot 308
Apollo wrote:Jag tycker själv att det känns onödigt att köpa nya fälgar som inte passar direkt utan att du måste använda en +25mm spacer till. Blir ju bökigt att först skruva dit spacer sen fälgen
Ibland finns inte fälgen med rätt ET förstår du, eller så vill man få lite bredare spårvidd, eller fylla ut hjulhusen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
- kartingman
kartingman wrote:Tycker att Superleggeran är snyggare än den nya modellen Ultraleggera som jag tror ska ersätta Superleggeran.. Men som sagt, försök få rätt ET från börjanOZ gör klart dom snyggaste fälgarna på marknaden!
Jag tycker Ultraleggera är skitsnygga:
Superleggera:

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!