Slut ljuddämpare till min 206a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Ares

Slut ljuddämpare till min 206a

Post by Ares »

Tja. Jag undrar vart man kan hitta 3½ tumms slutljudämpare med slutrör någon stanns och vad priset på en sådan kan va?

Behöver ju även muffa upp från 2" precis strax innan slut ljuddämparen, någon som har några idér på hur man kan lösa det?

Det är viktigt att inte på nåpgot vis förstöra några orginal delar eftersom jag måste ha kvar dessa! ;)

Jag kollade lite på uppskärningen där orginal utblåset är och det ser ut som det faktiskt skulle passa med 3½ tums där? Någon som försökt sig på detta utan att behöva skära upp?

Dessutom söker jag innedetaljer till bilen, mitten panelen, plasten runt handtagen och plasten runt fläkt inblåsen? Färg och kvalité på dom spelar ingen roll eftersom dom ändå skall lackas om och fräshas upp! =)
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Vad gäller inredningsdetaljerna så kan du fråga på köpes.

3.5" passar perfekt i orginalhålet:

Image
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Ares

Post by Ares »

okey, några tips på vart man kan köpa?
FN87

Post by FN87 »

För att få dit den köper du en stegmuff (mekonomen, feltema osv,osv) 2 tum till va du nu ska ha....men ja vet inte det kanske förstör orginal när du svetsar dit de....
-||Xsara VTS||-

Medlem 1241
Mando

Post by Mando »

Ares wrote:okey, några tips på vart man kan köpa?

tipset är bli betal medlem och få tillgång till klubbrabbaterna kolla på våra partner.

Street performance kan jag starkt rekomendera.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Ares

Post by Ares »

Jag var medlem, blev det i typ juli, augusti förra året men tydligen är man inte medlem ett helt år utan bara till års skiftet fast man löst avgift för ett helt år.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Ares wrote:Jag var medlem, blev det i typ juli, augusti förra året men tydligen är man inte medlem ett helt år utan bara till års skiftet fast man löst avgift för ett helt år.

Det stämmer. Man ska passa på i början av året. :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Ares

Post by Ares »

hehe jo, förstod det.. neh, jag är redan medlem i streetcars får helt ok rabatter av dom redan.. men det är inte omöjligt om man hittar något ställe med RIKTIGT fet rabatt att man blir medlem här igen, har ju streamer i framrutan så jag gör i alla fall reklam för er! ;)
Post Reply