Läckage olja styrservo [406 HDi]

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
PeggaHDI

Läckage olja styrservo [406 HDi]

Post by PeggaHDI »

Hallå!

Har ett problem, skulle hem från jobbet idag när jag märkte att det var en fläck under bilen :?

Efter lite koll kommer jag fram till att det är olja från styrservon, droppar där utblåset från webaston sitter, ser ut som att det skulle kunna vara tryckslangen från styrservon som kommer ner vid växellådan.

Någon som varit med om något liknande, ska man söka efter något annat eller händer det att denna slang går sönder ibland?

Kan nämna att växellådan monterades ur för 6 månader sedan, kanske man klämnde denna eller nått... vad vet jag, tips mottages tacksamt!

/Tomas

406 2,0 HDi -02
Nas406

Re: Läckage olja styrservo [406 HDi]

Post by Nas406 »

PeggaHDI wrote:Hallå!

Har ett problem, skulle hem från jobbet idag när jag märkte att det var en fläck under bilen :?

Efter lite koll kommer jag fram till att det är olja från styrservon, droppar där utblåset från webaston sitter, ser ut som att det skulle kunna vara tryckslangen från styrservon som kommer ner vid växellådan.

Någon som varit med om något liknande, ska man söka efter något annat eller händer det att denna slang går sönder ibland?

Kan nämna att växellådan monterades ur för 6 månader sedan, kanske man klämnde denna eller nått... vad vet jag, tips mottages tacksamt!

/Tomas

406 2,0 HDi -02

Tjena
hade samma problem me min 406:a bytte servoslangen.. ganska normalt fel.. kostar juh ganska mycket hos peugeot så jag tog ut den och fixade på Bohab som sysslar me slangar.. så de gjorde en likadan.. lycka till!
PeggaHDI

Post by PeggaHDI »

Tjena!

Kommer du ihåg vad den kostade på Peugeot? Vad fick du ge för din och var det någon speciell anpassning de fick göra ?

Tack för din feedback :D
Nas406

Servoslang

Post by Nas406 »

de lugnt ;) Det va ingen speciell modifiering visserligen va det inte jag som fixade den men man måste lossa lite i motorhuven och sen under bilen.. det gick fort när mekanikern tog ut den.. Men kontrollera om det är den innan.. det kostade mig runt 600 annars kostar en ny hos peugeot runt 1300kr bara slangen + ev jobb.. Det är bara att du tar me slangen så fixar de en likadan..
PeggaHDI

Post by PeggaHDI »

Nu är den bytt :D

Slangen kostade 890:- hos Peugeot och gick hyfsat snabbt att byta.
EM

Post by EM »

jag har samma problem på min 405a.
någon som vet ifall detta är ett vanligt problem även på dom?

tackar för svar
Nope no sign :)
Post Reply