Kunna ta bort sina egna säljestrådar!

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Post Reply
IvarS

Kunna ta bort sina egna säljestrådar!

Post by IvarS »

Jag tycker det vore bra om man kunde ta bort sina egna säljestrådar efter att ha sålt något. Man skulle på så vis hålla ner antalet trådar.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
witty

Post by witty »

Mycket bra förslag!
<b>Säljes:</b>
205 Mi16
<b>Kör:</b>
Peugeot 205
Peugeot Expert
<b>kört:</b>
Peugeot 309 Gti x2
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

räcker det inte med att kunna byta topic till , lås??? Den ramlar ju ner snabbt
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Peter Igelhammar wrote:räcker det inte med att kunna byta topic till , lås??? Den ramlar ju ner snabbt

Det tycker jag, kan vara bra att ha kvar tråden för att kolla vad saker o ting går för.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
gargamel

Post by gargamel »

jävligt bra att ha kvar tråden då säljaren skriver ett "kvitto" på vad som är fel på t.ex bilen, blir man lurad och inget står med i annonsen (vilket privatpersoner har en skyldighet att skriva med på säljes annonser) så kan man ha rätt att häva köpet. det finns inget befintligt skick... men de viste väll alla nu? :)
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

gargamel wrote:jävligt bra att ha kvar tråden då säljaren skriver ett "kvitto" på vad som är fel på t.ex bilen, blir man lurad och inget står med i annonsen (vilket privatpersoner har en skyldighet att skriva med på säljes annonser) så kan man ha rätt att häva köpet. det finns inget befintligt skick... men de viste väll alla nu? :)

Undrar vad du menar nu. Så om man köper en bil för 3000 spänn i befintligt skick så kan man tvinga säljaren att ta tillbaka den om man hittar nåt fel på den?

Isåfall kommer mina bilar hädanefter att gå till skrot när jag är klar med dom. Går ju aldrig att sälja en bil under såna förutsättningar, det finns ju inga felfria bilar.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
wavik©

Post by wavik© »

har har som oskriven regel att inte ta bort varesig trådar el enstaka inlägg.
thats it!
gargamel

Post by gargamel »

TheDagger wrote:
gargamel wrote:jävligt bra att ha kvar tråden då säljaren skriver ett "kvitto" på vad som är fel på t.ex bilen, blir man lurad och inget står med i annonsen (vilket privatpersoner har en skyldighet att skriva med på säljes annonser) så kan man ha rätt att häva köpet. det finns inget befintligt skick... men de viste väll alla nu? :)

Undrar vad du menar nu. Så om man köper en bil för 3000 spänn i befintligt skick så kan man tvinga säljaren att ta tillbaka den om man hittar nåt fel på den?

Isåfall kommer mina bilar hädanefter att gå till skrot när jag är klar med dom. Går ju aldrig att sälja en bil under såna förutsättningar, det finns ju inga felfria bilar.

jora klart du kan sälja en bil med fel på! men du måste skriva med dem i antingen annonsen eller "kvittot" för att slippa bråk
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
ShiloSharp

Post by ShiloSharp »

gargamel skrev:
jävligt bra att ha kvar tråden då säljaren skriver ett "kvitto" på vad som är fel på t.ex bilen, blir man lurad och inget står med i annonsen (vilket privatpersoner har en skyldighet att skriva med på säljes annonser) så kan man ha rätt att häva köpet. det finns inget befintligt skick... men de viste väll alla nu?

Förslagsvis:

"I uppvisat och godkänt skick"
-/ShiloSharp

Kör Citroen Berlingo Family 1,6 -05
205 -93<i> skrotad</i>
Post Reply