Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Ringde Blomqvist racing angående fjäderbensstag idag. De hade ett men han var osäker på om det passade till min 306 GTI -98. På informationen står det: "Peugeot 306 98-/Rally/S16/XSI (3)"
Vet någon om det även passar på GTI:n? Kan tyvärr inte beställa hem och prova, bilen är för långt bort
en 306 rallye är väl en strippad 306 gti.... har också för mig att gti just hette rallye i vissa länder... så jag vågar nog påstå att det kommer att passa utan problem.
Fjäderbensstaget kommer defintivt att passa. Men, återigen, det ger absolut ingen märkbar verkan innan du bytt till ledlager i övre fjäderbenslagringen. Knappt ens då.
Deformationen i gummibälgen i originallagringen är 100-10000 ggr större än den du hämmar med ett fjäderbensstag.
*Den enda anledningen till att jag inte sålt mitt "undre fjäderbensstag" än är att jag inte orka skruva bort det. Det sitter bara där och väger, någon strukturell nytta gör det definitivt inte.*
BTW, nån som vill köpa ett OMP "undre fjäderbensstag"?
Pär Hansson wrote:*Den enda anledningen till att jag inte sålt mitt "undre fjäderbensstag" än är att jag inte orka skruva bort det. Det sitter bara där och väger, någon strukturell nytta gör det definitivt inte.*
BTW, nån som vill köpa ett OMP "undre fjäderbensstag"?
Just de undre bärarms-stagen ska fungera bra mycket bättre än de övre fjäderbensstagen som jag har fattat det? Iaf till 106an.
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas. Subaru Impreza -09