206a som inte startar hjäääääääälp

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
GtiShambler

206a som inte startar hjäääääääälp

Post by GtiShambler »

Som rubriken säger, skiten startar inte. Här om dagen när jag skulle köra några ärenden med min nytvättade bil så startade den inte. Jaha tänkte jag kanske är det något fel på nycklen så jag testade reserv nycklen men den funkade inget bättre. Så jag gick in och sura en liten stund innan jag gick ut för att göra ett nytt försök och nu gick den igång utan problem.

Sen idag när jag ska upp och handla bröd så startar den inte igen. Någon som har något idé vad detta kan bero på ? Startspärr? Dåligt batteri?

Kan tillägga att startmotorn går igång när jag försöker starta den. Det är precis som den inte får någon soppa eller inte vill tända.

(206 gti 01)
Ep

Re: 206a som inte startar hjäääääääälp

Post by Ep »

GtiShambler wrote:Som rubriken säger, skiten startar inte. Här om dagen när jag skulle köra några ärenden med min nytvättade bil så startade den inte. Jaha tänkte jag kanske är det något fel på nycklen så jag testade reserv nycklen men den funkade inget bättre. Så jag gick in och sura en liten stund innan jag gick ut för att göra ett nytt försök och nu gick den igång utan problem.

Sen idag när jag ska upp och handla bröd så startar den inte igen. Någon som har något idé vad detta kan bero på ? Startspärr? Dåligt batteri?

Kan tillägga att startmotorn går igång när jag försöker starta den. Det är precis som den inte får någon soppa eller inte vill tända.

(206 gti 01)

Jag hade samma problem med min 205 Gti och det berodde på att en kåpa till rotorn lossnat. kåpan va väl någon slags jodning för täningen och sitter fast med 2 skruv till höger av toppen. det är så det sitter på en 205 Gti sen vet jag inte hur det är på din bil men det kan hända att den startar ibland och ibland inte.
205 Gti -89
Fredrik Pettersson

Post by Fredrik Pettersson »

Antennen som sitter runt T-låset kan strula ibland. Då tar den inte emot koden från din nyckel. Åk till Pugg vekstan och kolla felkoderna.
Grabbar med smak, kör bil med flak!
Snelleman

Post by Snelleman »

När mina nycklar la av så gick inte ens startmotorn...
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Timmy

Post by Timmy »

prova om de går att rulla igång den om den inte vill starta med nyckel..
Sammy

Post by Sammy »

Timmy wrote:prova om de går att rulla igång den om den inte vill starta med nyckel..

man ska inte rulla igång nya bilar
9-3 AERO Maptun Steg 2
Gusten

Post by Gusten »

Sammy wrote:
Timmy wrote:prova om de går att rulla igång den om den inte vill starta med nyckel..

så mycket som som du har gjort som man inte Bör göra så kan det inte gå så illa. :lol:
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Hannes Alvesson »

Sammy wrote:

boh

s2 rallye
Timmy

Post by Timmy »

visste inte att den var ny..
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Hannes Alvesson »

Timmy wrote:visste inte att den var ny..

i rulla igång är big no no så är den ny
boh

s2 rallye
Timmy

Post by Timmy »

förlåt då.. fel av mej.. jag försöker bara hjälpa till.. vad kan hända då?
GtiShambler

Post by GtiShambler »

Fredrik Pettersson wrote:Antennen som sitter runt T-låset kan strula ibland. Då tar den inte emot koden från din nyckel. Åk till Pugg vekstan och kolla felkoderna.
Låter som det kan vara felet. Är det bara peugeotverkstad som kan kolla dessa ? För de skulle ta 1k för att kolla upp dem.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Varför kan man inte rulla igång den? Visst startspärr. Men annars lyft huven, ryck en tändkabal o kolla om det kommer en gnista när du kör på starten.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Fredrik Pettersson

Post by Fredrik Pettersson »

GtiShambler wrote:
Fredrik Pettersson wrote:Antennen som sitter runt T-låset kan strula ibland. Då tar den inte emot koden från din nyckel. Åk till Pugg vekstan och kolla felkoderna.
Låter som det kan vara felet. Är det bara peugeotverkstad som kan kolla dessa ? För de skulle ta 1k för att kolla upp dem.

1000 spänn! Det tar inte vi iaf för att bara läsa felkoder. Hm. .
Grabbar med smak, kör bil med flak!
Post Reply