ServoKnas mi16
-
knasjimpan
ServoKnas mi16
hallå har en mi16 som all servoolja läcker ut rätt fort på lämnade den till en verkstad för ett annat fel o frågade vart faen det läckte o dom ritade en bild för dom visste inte vad den delen hette! ser tydligen ut som nån form av slinga antar att den är av metal eftersom mitt såg ut som ett såll satt oxxxå tydligen fast med nån form av klammer/klammrar!?! hehe men det jag vill veta är vad heter denna underbara del? tack på förhand! 
Vet inte vad den heter men det är en kylkrets av nåt slag. Vart lika på min mi16 också så den läckte i det där röret. Jag tog bort hela röret och "bygglade" förbi det med en liten slangbit bara. Funkar lika bra för det. Vet inte riktigt vad syftet är med det röret.
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
'Marcus wrote:Vet inte vad den heter men det är en kylkrets av nåt slag. Vart lika på min mi16 också så den läckte i det där röret. Jag tog bort hela röret och "bygglade" förbi det med en liten slangbit bara. Funkar lika bra för det. Vet inte riktigt vad syftet är med det röret.
Tjena..de röret du pratar om? är det de rör som går som en lång slinga under bilen?
jag funderar oxå på va f*n de ska vara bra för:S men som du kanske säger, de kan ju vara en kyl slinga, men min e så satans rostig så jag funderar på att ta bort den och koppla förbi, men vad SBP säger om de? eller vet dom inget om de tro?
KOlla så att inte retur slangen från pumpen till denna slingen är sönder skavd eller nått, för de va min, och när jag hälde i ny servo olja så spruta de ut direkt..
//Henrik
MVH//Henrik || 405 T16