ljuddärmpare 405 mi16

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Marqz85

ljuddärmpare 405 mi16

Post by Marqz85 »

finns d nån annan dämpare som passar till 405 Mi16 än orginalet?? ska ha den främre ljuddämparen eller ett helt avgassystem. hittar ju inget som säljs nån stans. har åkt runt i stan å letat å letat på nätet nu i nåra timmar men hittar inget.
ska ut å pilla på takluckan nu men ja kommer in igen om nån timme å kollar till tråden...
lumpan

Post by lumpan »

visst finns det, simons, feritta mfl.. eller så köper du "unbranded" dämpare på vilken reservdelsbutik som helst och ett par rör och bygger eget.
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Marqz85

Post by Marqz85 »

jo klart man kan göra så.. men nu e d som så att d e främre burken.. den ska man helst inte byta ut för då går bilen sämre. jag har en simonburk längs bak men som sagt så bör man inte byta den främre.
LillENOK
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by LillENOK »

Marqz85 wrote:jo klart man kan göra så.. men nu e d som så att d e främre burken.. den ska man helst inte byta ut för då går bilen sämre. jag har en simonburk längs bak men som sagt så bör man inte byta den främre.

och detta baserar du på? :shock:
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
Din_Mentor

Post by Din_Mentor »

LillENOK wrote:
Marqz85 wrote:jo klart man kan göra så.. men nu e d som så att d e främre burken.. den ska man helst inte byta ut för då går bilen sämre. jag har en simonburk längs bak men som sagt så bör man inte byta den främre.

och detta baserar du på? :shock:

funderar på exakt samma sak, varför skulle den gå sämre för att man byter ut den?
Marqz85

Post by Marqz85 »

precis när ja köpte bilen så ville ja byta till sportavgas rakt igenom, men då blev ja genast avrådd till detta för att den redan va optimerad. att byta sista burken gjoorde visst ingen skillnad men att byta den främre skulle inte va smart. men om ni nu kan garantera mig att d går lika bra me vad som helst så köper ja en imorn å sätter dit, då har ja ju ingen anledning att lägga 1000:- på en ny när ja kan sätta dit en för 400-500 som låter bättre.
Din_Mentor

Post by Din_Mentor »

Marqz85 wrote:precis när ja köpte bilen så ville ja byta till sportavgas rakt igenom, men då blev ja genast avrådd till detta för att den redan va optimerad. att byta sista burken gjoorde visst ingen skillnad men att byta den främre skulle inte va smart. men om ni nu kan garantera mig att d går lika bra me vad som helst så köper ja en imorn å sätter dit, då har ja ju ingen anledning att lägga 1000:- på en ny när ja kan sätta dit en för 400-500 som låter bättre.

skillnad kanske det blir men knappast märkbar, såfall i plånboken att du sparat pengar =)
Marqz85

Post by Marqz85 »

okej.. detta låter ju rätt kanon för min del.. då blir d avgasbyte idag å imorn. skulle behöva ett snabbt samtal me nån om vad ja kan köpa å vilka burkar som låter hur. om någon känner sig lite high på d så ring mig snarast. bilen ska vara körbar på lörda och jag jobbar oxå på att få min taklucka att funka.
/Marcus 0731535657
Din_Mentor

Post by Din_Mentor »

Marqz85 wrote:okej.. detta låter ju rätt kanon för min del.. då blir d avgasbyte idag å imorn. skulle behöva ett snabbt samtal me nån om vad ja kan köpa å vilka burkar som låter hur. om någon känner sig lite high på d så ring mig snarast. bilen ska vara körbar på lörda och jag jobbar oxå på att få min taklucka att funka.
/Marcus 0731535657

lär ju inte vara nån som veta hur just din bil kommer låta när du byter främre burk, det är bara att byta och se själv =)
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

RÄTTA TOPIC NÅN
Innan jag blir galen
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
LoGiken

Post by LoGiken »

Hmm, håller med alla andra här. Kör orginal eller kanske byta bakre dämparen, har Simons universal på min och det blir riktigt tråkig resonans i kupén. Jag ångrar att jag inte köpte orginal istället för att jag bytade till större dämpare som jag gjorde nu...

Dessutom tror jag att det ligger nåt i vad folk säger om optimeringen, för jag tycker att min känns seg ibland.
405 Mi16 Le Mans :)
Vill ha 106 Rallye!! Dock fattig. :(
Benjamin

Post by Benjamin »

men då är det ju bara att ta en i samma storlek då väl?
Om man nu byter för att det behöver bytas och inte för att "trimma".
-=405 T16 -93=-
Lite Mi16 bilder
Fabricati Diem, Pvnk!
Post Reply