Sitter och funderar på om vridstyvheten i framvagnen på något sätt skulle försänras om man tog och kapade lite i "golvet under spolarvätskebehållaren" på en 205:a säg att man kapade/borrade upp ett hål där, skulle det spela någon roll för hållbarheten. Fästet till växellådan sitter ju ungefär där och fjäderbenet kanske har nånting med det att göra?
Nån som ve vad ja snackar om och har synpunkter?
/ Nicklas
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Enok är inne på rätt spår... Så jävla trött på varmluft... Bara antingen ett rör iväg med diameter 1dm eller nåt. Beror ju på om det spelar nån roll om ja kapar upp hela skiten då kan jag ju göra det...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Är det i innerskärmen, alltså? Är det framför hjulet? Isåfall borde det ha marginell inverkan åtminstone om man svetsar en förstyvning runt hålet.
Men i allmänhet ska man nog akta sig för att kapa i innerskärmarna, de är i högsta grad bärande och även om inte bilen kollapsar av det så är det stor risk för att den blir mjukare. Följdeffekten kan iofs bli utmattningssprickor.
Pär wrote:Men i allmänhet ska man nog akta sig för att kapa i innerskärmarna, de är i högsta grad bärande och även om inte bilen kollapsar av det så är det stor risk för att den blir mjukare. Följdeffekten kan iofs bli utmattningssprickor.
Det var det jag tänkte på, därav frågan... Men jag ska försöka undgå att kapa allt för mycket nu iaf innan motorn är ur så ja kan förstärka upp lite granna...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen