Min 205gti -92 går ryckigt och k-lampan tänds, vid gaspådrag rycker den och även vid jämnkörning ibland.
K-lampan börjar lysa när detta händer och slocknar sedan igen. Det har även hänta att bilen dött vid tomgång, vad kan vara felet??
Skall byta soppafilter och tändstift nu tänkte jag, någon som har varit med om liknade?? Kan det vara insprutningen?
Ryckig gång, dör ibland, K-lampan börjar lysa?
robert306gti wrote:kolla mekartips och hur man kollar felkoder med nyckeltricket. återkom med kod så blir det lättare att hjälpa
Vad jag kunde se blinkade lampan 2ggr därefter 1 gång, jag testade flera ggr och den blinka änen 9ggr snabbt och därefter 1gång, vad betyder det? hur avläser man lampan (det är den gula K-lampan som man skall kolla?)
hainz wrote:robert306gti wrote:kolla mekartips och hur man kollar felkoder med nyckeltricket. återkom med kod så blir det lättare att hjälpa
Vad jag kunde se blinkade lampan 2ggr därefter 1 gång, jag testade flera ggr och den blinka änen 9ggr snabbt och därefter 1gång, vad betyder det? hur avläser man lampan (det är den gula K-lampan som man skall kolla?)
För er som bryr er blev lösningen soppafilter och tändstift, tror dock soppafilter hade räckt, för er som byter tappa ej packningarna som ja
gjorde och fick leta
Re: Ryckig gång, dör ibland, K-lampan börjar lysa?
hainz wrote:Min 205gti -92 går ryckigt och k-lampan tänds, vid gaspådrag rycker den och även vid jämnkörning ibland.
K-lampan börjar lysa när detta händer och slocknar sedan igen. Det har även hänta att bilen dött vid tomgång, vad kan vara felet??
Skall byta soppafilter och tändstift nu tänkte jag, någon som har varit med om liknade?? Kan det vara insprutningen?
har exakt samma problem som dig i min pärla. Fick felkod 91.
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*
Har dessvärre ägt 3 volvo
Porsche 930 turbo i garaget
205 GTi 89 *brann upp*
Har dessvärre ägt 3 volvo
Porsche 930 turbo i garaget