306 kombi Blinkande airbaglampa?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
pelle222

306 kombi Blinkande airbaglampa?

Post by pelle222 »

Undrar vad det är för fel på airbagen?När man skall starta bilen så lyser lampan helt o sen slocknar den i ca:10 sek därefter blinkar den hela tiden vad kan det vara för fel?Jag har kollat fästena under stolarna+att jag kollat där vid mittkonsollen,har haft isär kontakterna o sprayat med 5-56 utan ngt resultat :x Någon som har ngn annan ide vad felet kan vara?Tack på förhand.
XzTrAz

Post by XzTrAz »

kanske nått fel som måste återställas via nån datorbox?
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

För det första sådomdärkontakterna brukar jag lödaihop isf.all bara spraya. Hàr du kollat felkoder? clockspring är ganska vanligt oxå.
sitter bakomratten, och komihåg ohm-mät inga kretsar med airbag/sträckare anslutna.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
pelle222

Post by pelle222 »

Híttade felet det var kontakten bakom ratten som hade lossnat+att jag fick löda dit dom 2 kablarna igen.Så nu funkar det igen,tack för tipset. :P
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Richard Gustavsson wrote:För det första sådomdärkontakterna brukar jag lödaihop isf.all bara spraya. Hàr du kollat felkoder? clockspring är ganska vanligt oxå.
sitter bakomratten, och komihåg ohm-mät inga kretsar med airbag/sträckare anslutna.

hahaha

PANG

:shock:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
MuRRa

Post by MuRRa »

Går "clockspring" att byta själv?

Min lampa börjar nämligen att blinka efter ca 1min körning. Har provat bygla båda bältesspännarna och ratten med 2ohm men det hjälper ej. de gamla kontakterana är ersatta med klämhylsa.
Alfa Romeo 166 2.0 ts -99
Aprilia RS 125 -97
Post Reply