Någon som kan hjälpa med tips på öppet filterkit (Green Cotton, K&N, etc) till ovan nämnda bil; fabrikat, var få tag på och hur mycket kosta?
/Johan
Luftfilter 406 3.0 V6 (210hk)
Luftfilter 406 3.0 V6 (210hk)
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06
kolla bland våra sponsorer. GIK Turbo är generalimp. för K&N i sverige om jag inte minns fel.. SAM Bilmode säljer också K&N.
MH Styling säljer BMC filter...
Dalhems säljer Pipercross...
www.greencotton.nu... vad kan man hitta där tro... ?
Europadelar säljer JR, men det verkar vara lite si å så med leveranser från dem.. själv hade jag inte några problem, men många i klubben vet jag blir lätt upprörda bara man nämner namnet... hehe..
BSR säljer ju JR också...
skulle tro att det kommer att kosta dig allt mellan 1000 - 2500 kr beroende på vad du väljer....
MH Styling säljer BMC filter...
Dalhems säljer Pipercross...
www.greencotton.nu... vad kan man hitta där tro... ?
Europadelar säljer JR, men det verkar vara lite si å så med leveranser från dem.. själv hade jag inte några problem, men många i klubben vet jag blir lätt upprörda bara man nämner namnet... hehe..
BSR säljer ju JR också...
skulle tro att det kommer att kosta dig allt mellan 1000 - 2500 kr beroende på vad du väljer....
.:: 406 2,2 Sport ::.
Peugeot Sport Club | medlem #549
Peugeot Sport Club | medlem #549
En varning: Till min V6 -00 hade de fel artikelummer för K&N hos åf. Det jag köpte till slut och som passade tror jag hette -2226 på slutet. Mät ditt originalfilter och kolla på K&N:s hemsida.
Pröva att sök på gamla forumet för info: http://www.peugeot-sport-club.com.test. ... bb/YaBB.pl
Pröva att sök på gamla forumet för info: http://www.peugeot-sport-club.com.test. ... bb/YaBB.pl
EN 14497
K&N art.nr.?
Kanske jag som är korkad, men jag hittar inte ett dyft om Peugeot V6 hos GIK/K&N. Den prislista som finns verkar heller inte stämma med övrig information.
Vad är annars att föredra; K&N, JR, Green Cotton? Är det "same shit, different colours"..?
/Johan
Vad är annars att föredra; K&N, JR, Green Cotton? Är det "same shit, different colours"..?
/Johan
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06
- Fredrik Persson
15 grader är rätt mycket och jag gjorde själv avvägningen att det förmodligen är bättre att ta friskluft från under skärmen genom ett ersättningsfilter än att ta varmare luft under huven genom ett konfilter. Ser inte ut att finnas nämnvärda strypningar i tilluften till boxen heller.
Jag vet inte säkert, men detta är bedömningen jag gjorde iaf.
Tror inte att filterbytet ger så mkt effekt heller, jag märkte ingenting. Jag hade redan schampo och olja till K&N så..... Man blir kanske lite lurad av insugsljudet med ett konfilter, det låter ju liksom som om det tar lite bättre.
Men om ni kikar på Enoks 205 så är det en trovärdig installation.
Jag vet inte säkert, men detta är bedömningen jag gjorde iaf.
Tror inte att filterbytet ger så mkt effekt heller, jag märkte ingenting. Jag hade redan schampo och olja till K&N så..... Man blir kanske lite lurad av insugsljudet med ett konfilter, det låter ju liksom som om det tar lite bättre.
Men om ni kikar på Enoks 205 så är det en trovärdig installation.
EN 14497