C-Lås med eget Liv

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Trevor

C-Lås med eget Liv

Post by Trevor »

Helt plötsligt så ville inte mitt c-lås vara med längre, när man låser på förar dörren så låser bilen sig men låser upp sig igen direkt. Står bilen olåst så låser den sig själv och låser upp sig igen ibland helt plötsligt hehe.
Ibland när jag låser förar dörren så så låses bara den också.

Har c-låset börjat knarkat? :shock:

Har en 405:a 91 GLX
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

om det är samma system som i 205an så är det givaren i din förardörr som börjat få fukt i sig, plocka loss och föna, fetta och limma ihop tätt. montera och vara glad :)
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Trevor

Post by Trevor »

ok, ska prova det :)
Tompa123

Post by Tompa123 »

Hade också problemet med att bilen låste sig eller låste upp sig direkt efter att jag hade försökt göra det motsatta. Lösningen visade sig vara väldigt lätt: ladda batteriet :D

Är nog så att någon av motorna eller låser kärvar lite grann, sen när batteriet fick mer kräm så orkade den låsa/låsa upp i alla fall.
Wångö

Post by Wångö »

okej ja har med haft det problemet ja lämnade in den och dom kom fram till att det var låskistan i förardörren som var problemet. så den fick ja bytt på garantin :P 3 olika lösningar :shock:
Post Reply