Lågnivåutgång på orginalstereo

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Micke_GTi

Lågnivåutgång på orginalstereo

Post by Micke_GTi »

Tjena alla peugeot fantaster!

Det är så att jag är nybliven ägare till en 206 gti -00a.
Men nu är det så att jag inte är helt nöjd med ljudet som kommer ur orginalhögtalarna i bilen, så det jag vill göra nu är att lägga in en baslåda och ett slutsteg. Men när jag kollar på orginalstereon (modell 2040) så har den inga lågnivå uttag. Har hört att det ska finnas högnivå, men måste man inte ha både och?

Om det skulle finnas någon adapter eller något, vad kan en sån kosta?
På min stereo finns det bara några gröna och gula hål lediga på den.

Skulle vara Väldigt glad om någon kunde svara på detta :)
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Det finns adapters (högnivå till lågnivå) men vill du få bra ljud i bilen köper du en ny CD. :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Joi

Post by Joi »

Adaptern från hög till lågnivå ligger runt en 100 ing styck hos en bilstereoaffär.
Kör:
Audi A4 Avant S-Line -07

405 mi16 och 205 Gti is no more
Min gamla 405a
309 Gti16 = Såld
Norman

Post by Norman »

Köper du ett från biltema kostar det ca 200..

Har inte hittat för 100kr, dock 399 från micro eller 329 från brl.
Medlem: #1438

206 GTI [SILVER]
med Farbror blå i hälarna!

Hostar eran bilsajt/projekt/webbsida till självkostnadspris! Kontakta mig för info!
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

okej.. Man behöver alltså bara ett av de där "hålen" på baksidan av stereon för att koppla in högnivå samt lågnivå? Det blir inte sämre ljud för att man kopplar så än om man köper en ny spelare?

//Micke

PelleW
Senior

Post by PelleW »