Saknades din användare när du skulle logga in?

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Post Reply
Eric Josefsson

Saknades din användare när du skulle logga in?

Post by Eric Josefsson »

Tyvärr har vi haft en hel del spambotar här på forumet, de flesta "inaktiva" som bara registrerar sig med mysko mail och hemsideadresser. Så igårkväll tog jag ca en timme och rensade bland de 500 senaste användarna, kanske 50 användare raderades, förhoppningsvis har detta inte drabbat någon oskyldig.

Skulle det ändå saknas någons konto så kan jag bara uppmana till att göra en nyregistrering. Jag bannade bara två mail-konton som förekom på flera av botarna så det bör inte vara någon seriös som drabbats.
Hur som helst, efter nyregisteringen så kan ni skicka PM till mig, eller ännu bättre göra ett seriöst inlägg på forumet, det finns säkert något ni kan säga om någonting ;) På så sätt ser vi att det rör sig om en fysisk person bakom "nicket".
De som är svårast att rensa är användare som inte anger land (spambotar brukar stå med utlänska land angivet) eller som inte anger hemsidor (spambotarnas hemsidor är ganska bekanta vid det här laget).

När jag rensar så är det iofs hellre "fria än fälla" men är mailen konstig maildomänen kanske tillhör en konstig sida och användaren har noll inlägg osv. så kan det lätt åka bort någon oskyldig.

/Eric
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Asbjørn S

Post by Asbjørn S »

I den www.Peugeot-sport-club.no har vi brursdags. dato der har 98% av disse botene fødelsedag. 28.3.83 så de er lette å finne.... vi sletter 2-6 stykker hver dag....
Leder
PSC Norge
Post Reply