bakgrund: i morse var det runt -17 ute. Motorvärmaren hade varit på i någon timme innan, så vatten tempen steg snabbt upp till 80-85 grader. Men det kom bara kyla ur fläktarna.Var precis ute och körde igen, och nu är det varmare och fläkten fungerar som vanligt igen.
Har någon något tipps vad som kan vara fel? JAg har riktigt dålig koll på hur det blir värme i kupe-luften.Bilen e en 205:a. Jag antar att det sitter någon som påminner om kylelementet som värmer upp luft som kommer in precis nedanför vindrutan. Om jag har rätt i detta, så borde det vara samma vatten i detta element som det i kylaren där framme, eller?
Kan det frysa i det elemetet som värmer kupefläkten? ÄR det stor chans att något gått sönder om det frusit? ÄR det lätt att komma åt detta kupe-lufts-element (om det nu finns något sånt)?
Tackar o bugar för hjälp
ingen värme, fläkt fungerar och vattnet visar 85 grader
ingen värme, fläkt fungerar och vattnet visar 85 grader
Peugeot 205 gti -90
- Johan Jatko
ahh, där sa du något som jag inte tänkt på
har ju bytt termostat och tömt kylaren någon mer gång i samband med kamremsbyte.
När inte värmen fungera inne i bilen så låg även tomgången mycket högt..2000 rmp ist för 1000 som normalt. Får se om det upprepar sig i morgon bitti
tacktack
har ju bytt termostat och tömt kylaren någon mer gång i samband med kamremsbyte.
När inte värmen fungera inne i bilen så låg även tomgången mycket högt..2000 rmp ist för 1000 som normalt. Får se om det upprepar sig i morgon bitti
tacktack
Peugeot 205 gti -90
Får jag tippa ...
Kan va att värmereglage som inte funger.
Är det manuell på årsm -90 ? så kan va att tråd gick av eller hoppade av eller ...?
Är du säker på att det värmepaket går cirkulation eller är "igenväxt" krympa så det går dålig med varm ...
Kan va att värmereglage som inte funger.
Är det manuell på årsm -90 ? så kan va att tråd gick av eller hoppade av eller ...?
Är du säker på att det värmepaket går cirkulation eller är "igenväxt" krympa så det går dålig med varm ...
Haft 605 -91 o -96 både bensin
Nuvaran 407 -05 diesel
Nuvaran 407 -05 diesel