Växellåda ras 406
Växellåda ras 406
Hej alla peugeot folk!
Nu verkar det som om lådan på min 406 2.0 96:a har rasat.. Vad jag läst här så borde det vara en BE3/5 låda..
Passar en likadan låda från en 306:a till 406 eller skiljer dom?
Tacksam för svar!
MVH
Nasir
Nu verkar det som om lådan på min 406 2.0 96:a har rasat.. Vad jag läst här så borde det vara en BE3/5 låda..
Passar en likadan låda från en 306:a till 406 eller skiljer dom?
Tacksam för svar!
MVH
Nasir
låda
Kopplingen stannar i mitten så man måste dra ut den med foten, och växlarna går in me svårigheter och backen låter som f*n när man trycker in den
så det verkar vara som om hela den översta delen som trycker in växlarna i motorrummet sitter löst, den ska tydligen vara fast..
Har hittat en låda från en Peugeot 406 ST 2,0 Sport 2000-2001 passar den till min bil? hittar ingen info om vad den lådan heter? Nån som vet?
Har hittat en låda från en Peugeot 406 ST 2,0 Sport 2000-2001 passar den till min bil? hittar ingen info om vad den lådan heter? Nån som vet?
låda
Kopplingen stannar i mitten så man måste dra ut den med foten, och växlarna går in me svårigheter och backen låter som f*n när man trycker in den
så det verkar vara som om hela den översta delen som trycker in växlarna i motorrummet sitter löst, den ska tydligen vara fast..
André V wrote:Låter ju som om kopplingen är problemet, inte lådan. Om man inte kan koppla ur ordentligt blir det självklart svårt att få i växlarna.
Dessutom skulle jag akta mig för att köra så, var inte lådan trasig innan så blir den.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

varför inte ta ned lådan, inspektera kopplingen och lådan ochdärefter bestämma felarten?
när lådan är nere så kan du testa att föra växelarmarna fram o tillbaka och vill du vara duktigt så kan du inspektera tex differentialen så inte den rasat....
men jag tror oxå på kopplingen....
I vilket fall skall du ha ned sakerna om du skall göra det själv, så bespara dej några tusenlappar och börja i den ändan. (innan du handlar på dej saker)
när lådan är nere så kan du testa att föra växelarmarna fram o tillbaka och vill du vara duktigt så kan du inspektera tex differentialen så inte den rasat....
men jag tror oxå på kopplingen....
I vilket fall skall du ha ned sakerna om du skall göra det själv, så bespara dej några tusenlappar och börja i den ändan. (innan du handlar på dej saker)
Jag kan inte mecka och har inte tid..
http://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=search&styl=&lang=&searchmode=1&group_id=&parttype_id=0&vpost_id=&company_id=&code_vc=&code_pc=&page=1&pc1=125&upc=&vc1=179&vc2=117&vc%5B%5D=179117100&pc1=125&pc%5B%5D=125103106&xcompany_id=&county_id=&fvehiclemodelyear=1996&tvehiclemodelyear=1997&vehicleeumile=&xcode_vc=&xcode_pc=&textsearch=2%2C0&branch_id%5B%5D=1&branch_id%5B%5D=8&listmode=&limit=
här finns en del lådor behöver hjälp om vilken som kan passa till min bil..
Passar en låda från en 2.0 turbo till min vanliga 2.0 16V? eller är det skillnad på utväxlingar?
http://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=search&styl=&lang=&searchmode=1&group_id=&parttype_id=0&vpost_id=&company_id=&code_vc=&code_pc=&page=1&pc1=125&upc=&vc1=179&vc2=117&vc%5B%5D=179117100&pc1=125&pc%5B%5D=125103106&xcompany_id=&county_id=&fvehiclemodelyear=1996&tvehiclemodelyear=1997&vehicleeumile=&xcode_vc=&xcode_pc=&textsearch=2%2C0&branch_id%5B%5D=1&branch_id%5B%5D=8&listmode=&limit=
här finns en del lådor behöver hjälp om vilken som kan passa till min bil..
Passar en låda från en 2.0 turbo till min vanliga 2.0 16V? eller är det skillnad på utväxlingar?
Turbon har fel typ av låda, köp en från en likadan så får du säkert en som passar.
Men..
Översta delen som trycker in växlarna? Vad är det?
Du verkar ha trasig koppling, inte trasig låda. Be nån som kan sina saker kolla vad som är fel, byt därefter det som behövs.
Men..
Knepigt stycke det därKopplingen stannar i mitten så man måste dra ut den med foten, och växlarna går in me svårigheter och backen låter som f*n när man trycker in den så det verkar vara som om hela den översta delen som trycker in växlarna i motorrummet sitter löst, den ska tydligen vara fast..
Översta delen som trycker in växlarna? Vad är det?
Du verkar ha trasig koppling, inte trasig låda. Be nån som kan sina saker kolla vad som är fel, byt därefter det som behövs.
som så många har sagt så är det, ursäkta, korkat att köpa ny växellåda om kopplingen är kass... koppling bör du byta i vilket fall så köp en kopplingssats med urtrampningslager och gör först en okulär besiktning av befintliga delar och jämför med dem som du köpt. ser du ingen uppenbar skada så ta med grejerna till nån som kan...
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."