Är så trött på det här nu, allt sitter fast och är för trångt överallt! det kan jag dock leva med men nu till saken.
Jag har aldrig bytt topplockspackning på någon bil förut så till min hjälp har jag Haynes service bok men tycker det står massa där som känns väldigt onödigt att göra.
Måste jag följa boken till punkt och pricka eller kan man komma undan med lite mindre jobb?
Någon som har några andra bra tips för att få ihop allt sen också?
Tack på förhand!
MVH //Jocke
Byta toppackning 405mi16
Byta toppackning 405mi16
Peugeot 306 s16
Mi16 är bland de lättaste 16V-motorer som finns att byta toppackning på. Jag vill hävda att det till och med är lättare än på 8V. Har du aldrig gjort det förut är det inte så bra ide att "ta genvägar". Gör som det står i boken så lär du dig garanterat en massa.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
kartongskiva med lite hål i där bultarna sitter o numrera allt.
är det 1,9an så har du lösa foder som kräver lite mera försiktighet när du lyfter av toppen. står i haynes hur du gör.
köp sotningssats (autofrance) o byt ventilstyrningstätningarna o slipa in ventilerna när du ändå håller på. kanske försöka göra rent de hydraliska lyftarna med.
fotogen på 5liters dunk är en bra investering o lösa upp guck med utan att saker börjar rosta.
är det 1,9an så har du lösa foder som kräver lite mera försiktighet när du lyfter av toppen. står i haynes hur du gör.
köp sotningssats (autofrance) o byt ventilstyrningstätningarna o slipa in ventilerna när du ändå håller på. kanske försöka göra rent de hydraliska lyftarna med.
fotogen på 5liters dunk är en bra investering o lösa upp guck med utan att saker börjar rosta.
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;