Bluetooth till bilstereon.

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
OLW

Bluetooth till bilstereon.

Post by OLW »

Ja det var ett tag sedan man gjorde ett inlägg här på sidan men nu har jag en fråga som ni som är lite teknink intereserade kanske kan svara på.

Jag har hört talats om en adapter som kan kopplas in till min Kenwood stereo så att den får kontakt med bluetooth telefoner. Då kan man besvara samtal med stereon och även ringa med den. Man får ljudet från fram högtalarn och det medföljer en mikrofon som man drar fram till lämpligt ställe.

Tänkte höra om ngn hört talats om detta och ni tror på iden.

Är det ngn som redan har en sådan: hur är kvaliten på ljudet?
BMW 318d -08
Honda Civic Type R -07 Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Volvo 144 -67 (bra vinterbil) Såld
Prylgalen

Re: Bluetooth till bilstereon.

Post by Prylgalen »

OLW wrote:Ja det var ett tag sedan man gjorde ett inlägg här på sidan men nu har jag en fråga som ni som är lite teknink intereserade kanske kan svara på.

Jag har hört talats om en adapter som kan kopplas in till min Kenwood stereo så att den får kontakt med bluetooth telefoner. Då kan man besvara samtal med stereon och även ringa med den. Man får ljudet från fram högtalarn och det medföljer en mikrofon som man drar fram till lämpligt ställe.

Funkar alldeles utmärkt! Lätt å koppla in oxå!
dado

Re: Bluetooth till bilstereon.

Post by dado »

OLW wrote:Ja det var ett tag sedan man gjorde ett inlägg här på sidan men nu har jag en fråga som ni som är lite teknink intereserade kanske kan svara på.

Finns många olika varianter och tillverkare. Ex från nokia: http://europe.nokia.com/accessorieslink?s=BH-900
Post Reply