Har en 90:a 405 Mi16
Trodde först att det var LMM men det var bara random tur att den startade då jag slet ut den.
Ibland starar den på engång, då gäller det att hålla den på lite varv mellan 2-3k annars tvär dör den, sen ibland är den är mkt trögstartad, dvs inga livstecken sen efter ett tag så smäller den bara igång. Då kan den gå 5-6mil utan att jävlas. Men vissagånger så rycker den å dör efter lite körning. Men då den har varit igång ett tag så är den lätt startad.
Den vill offtast gå igång då K-lampan lysen då man vrider nyckeln just före startmotorn ska slå in. Precis som en diesel då man glöggar dom ^^
Undrar om K-lampan indekerar taskigt soppatryck?
Sen dödar den tändningen då den får för lite soppatryck?
För den går inte på 3-cyl eller orent på något sätt.
Den ska väl inte alls gå bra/fint/jämt om BTR har pajat?
Blir som tokig på detta. Har mättupp bränsletrycket det är ok. Men som sagt ibland funkar den kanon så jag kanske bara hade tur då jag testade trycket.
Sen en liten bifråga. Är det knepigt att byta wire till förnsterna? Har 2st som är mkt dåliga.
[EDIT] Då den dör så måste jag stå still å efter ett tag så tänds K-lampan och endast då starar bilen. Blir som helt tokig på detta.
Går den in i något nödläge då eller? Fattar inget av dessa franska bilar. Men dom är himla fina å köra och åka.
Tack på förhand för "raka" å snabba svar // Jörgen