kontakt till kylfläktar, var?
kontakt till kylfläktar, var?
Kanske en dum fråga men jag har letat och letat efter kontakten för fläktarna. Dvs där man kan brygga för att se om fläktarna fungerar. Är det någon som vet exakt var den sitter. Har en 406 med ac.
Peugeot 406 2,0 kombi 1997
Det här har jag tänkt skriva förut.
Håll dig till en (1) tråd om samma problem så blir det lättare för alla följa problemets gång och forumet översvämmas inte av trådar.
Om du har AC ska du lossa den bruna kontakten som sitter på den bruna givaren på undersidan av termostathuset.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... ght=bitron
Jag har länkat till en bild i den tråden och jag antar att det ser likadant ut om du har en 2.0:a.
Håll dig till en (1) tråd om samma problem så blir det lättare för alla följa problemets gång och forumet översvämmas inte av trådar.
Om du har AC ska du lossa den bruna kontakten som sitter på den bruna givaren på undersidan av termostathuset.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... ght=bitron
Jag har länkat till en bild i den tråden och jag antar att det ser likadant ut om du har en 2.0:a.
ok sorry, ska inte upprepas.
Den kontakten har jag redan hittat. Men finns det inte en till vid kylaren någonstans? När jag drar ur bruna kontakten vid termostathuset går bara en fläkt igång. Troligtvis är den andra trasig, men jag kan inte vara 100% på det. Därför tänkte jag om det fanns en till kontakt som man kunde starta en fläkt i taget för att se om den verkligen är trasig.
Den kontakten har jag redan hittat. Men finns det inte en till vid kylaren någonstans? När jag drar ur bruna kontakten vid termostathuset går bara en fläkt igång. Troligtvis är den andra trasig, men jag kan inte vara 100% på det. Därför tänkte jag om det fanns en till kontakt som man kunde starta en fläkt i taget för att se om den verkligen är trasig.
Peugeot 406 2,0 kombi 1997
Nej det är bara den. Båda ska gå i fullt blås när den kretsen inte är sluten.
Men om du vill få båda gå i lågfart kan du plocka lös det vänstra reläet och sätta en kabelstump istället på två av anslutningarna.
Det är de två som det sitter grövre kablar på.
Och gör du samma sak på det mittre reläet också ska bara ena fläkten gå på fullt ös.
Men om du vill få båda gå i lågfart kan du plocka lös det vänstra reläet och sätta en kabelstump istället på två av anslutningarna.
Det är de två som det sitter grövre kablar på.
Och gör du samma sak på det mittre reläet också ska bara ena fläkten gå på fullt ös.
Jag gissar på att det är höger fläkt (i färdriktningen) som inte går i gång.
Den behöver inte vara trasig det kan ju vara en av säkringarna.
Säkringarna för högra fläkten används nämligen endast vid högfart.
Dels säkring F7 som går till själva reläet och F34 (30Ampere) för strömmatningen till fläkten.
Obs att säkringarna kanske heter annorlunda i 406. Detta schema är till 306.
Så testa dem på lågfart som jag beskrev för då används inte dessa säkringar överhuvudtaget.
Ryck det vänstraste reläet och kortslut.