Hur stänger man av lyxktspolarna? 206GTi

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
SebbanBoy14

Hur stänger man av lyxktspolarna? 206GTi

Post by SebbanBoy14 »

Ska byta fron och bå kan jag inte ha lyckrengörings spolarna på.. Men det enda som går till som är två slangar som det är spolarvätska i. Vart stänger jag av dessa?

Någon som vet?

Tacksam för svar
Dart

Post by Dart »

Det är bara att rycka säkringen för spolarpumpen till strålkastarna. Glo i din instruktionsbok så bör du kunna lista ut vilken säkring det är. En gul vill jag minnas.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
SebbanBoy14

Post by SebbanBoy14 »

Tobbe Tuff wrote:Det är bara att rycka säkringen för spolarpumpen till strålkastarna. Glo i din instruktionsbok så bör du kunna lista ut vilken säkring det är. En gul vill jag minnas.

Tack ska du ha =)
Dart

Post by Dart »

:)
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
krille!

Post by krille! »

Beroende på årsmodell så finns ingen separat säkring till dem, så då får du rycka kontakten som går dit istället.
Den hittar du om du kryper under bilen och kollar lite runt spolartanken.
SebbanBoy14

Post by SebbanBoy14 »

Krille84 wrote:Beroende på årsmodell så finns ingen separat säkring till dem, så då får du rycka kontakten som går dit istället.
Den hittar du om du kryper under bilen och kollar lite runt spolartanken.

Kan kontakten va grön? Och sitter typ rakt in i en dunk=)
krille!

Post by krille! »

Jag minns inte, men den sitter åtminstone nära behållaren.
Det är bara prova.

Se bara till o tejpa igen kontakten sen så den inte hänger där helt utsatt för grus och smuts om du eller någon annan ägare i framtiden vill återställa det.
Antonio

Post by Antonio »

jag provade att dra bort säkringen som gick till strålkastarspolarna som det stod i instruktionsboken och det funkade. De gick inte upp längre MEN dessvärre så fortsatte skiten att spola innanför listen. :shock:
WTF!?
Bilen: 206 SW GTI -03, Svart
krille!

Post by krille! »

Alltså..vad menar ni med 'går upp'? Har sett det flera gånger nu när det pratats om 206or, är det nåt som nyare modeller har?
Den typen som man ofta ser på andra bilar där det är en lucka i stötfångaren som kommer upp bara?
Har aldrig sett något annat än 'horn'(på 206or) som sticker upp från listen där 2 munstycken sitter, men de rör sig ju inte.. :shock:
GtiShambler

Post by GtiShambler »

Krille84 wrote:Alltså..vad menar ni med 'går upp'? Har sett det flera gånger nu när det pratats om 206or, är det nåt som nyare modeller har?
Den typen som man ofta ser på andra bilar där det är en lucka i stötfångaren som kommer upp bara?
Har aldrig sett något annat än 'horn'(på 206or) som sticker upp från listen där 2 munstycken sitter, men de rör sig ju inte.. :shock:
Klart dem rör sig. Går ju upp när dom ska spola av framlycktorna. (eller jag fel :D )
Antonio

Post by Antonio »

japp! De går upp en 5-6 cm och gör sitt jobb sen åker de ner igen.
Iallafall på min -03:a
krille!

Post by krille! »

Är väl annorlunda på nyare modeller då, kollade dock på blocket för skojs skull och såg då att även -05or och nyare såg ut precis som det gjorde för mig, dvs det där spolarhuset som sticker upp från listen hela tiden.

Nåväl, skitsamma när man ändå inte har kvar dem :D
Antonio

Post by Antonio »

Krille84 wrote:Är väl annorlunda på nyare modeller då, kollade dock på blocket för skojs skull och såg då att även -05or och nyare såg ut precis som det gjorde för mig, dvs det där spolarhuset som sticker upp från listen hela tiden.

Nåväl, skitsamma när man ändå inte har kvar dem :D

Jo men det är som du säger....spolarhuset sitter utanpå listen men sen när man sprutar spolarvätska så är det en arm som skjuter upp "huset" ännu högre upp.
Post Reply