Hej!
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och blivit medlem.
Först vill jag tacka för ett fint forum och alla goda råd det gett mig hittills!
Jag har blivit med CalleKs 106 Rally och är supernöjd.
Först måste jag erkänna att jag är ingen hjälte på att mecka bilar. Men försöker lära mig mer o mer sakta men säkert.
Dock har jag ett dilemma med min 106 och tänkte höra vad ni tror att det kan vara.
Bilen har ett Simons 2" sport system efter katt som brukar mullra gött.
Dock just nu så låter i bilen hälften av vad den brukar göra. Brölar inte lika gött och inge resonaser inne i kupén vid de varvtal de brukar förekomma. Låter även betydligt mindre utanför.
Först trodde jag det var soppan som var dålig men icke. Då tidigare vid tankning kom det vanliga goa ljudet tillbaka.
Här även testat med att nolla databoxen men ingen skillnad. Kollat luftburken och allt är rent o fint.
Motorn går jämt och fint utan några ryckningar och det mesta är nyligen bytt som stift, bränslefilter och generator med rem. Som sagt CalleKs förra bil så den är välvårdad och fin.
Börjar mer och mer tro att det är Katalysatorn eller något i avgassystemet som säckat ihop.
Vad tror ni att det kan vara som kväver min Rallye?
Jätte tack på förhand!
106 Rallye Låter inte som förr
106 Rallye Låter inte som förr
106 Rallye
Re: 106 Rallye Låter inte som förr
Frederik wrote:Börjar mer och mer tro att det är Katalysatorn eller något i avgassystemet som säckat ihop.
Går den inte sämre så är det någon ljuddämpare som har säckat ihop. Dvs, är det ingen skillnad i prestanda och gång så är det dämparen. Simons är väl inte direkt kända för att ha hållbara dämpare...
Det kan vara katten när du säger att ljudet har förändrats. När katten rasar brukar det skramla och låta illa om man ruskar lite på den.
Samma sak gäller insatsen i ljuddämparna om de går sönder...
Är övertygad att det finns nån snäll kille runt Uppsala som kan assistera om du kör fast
Nu ska jag sova ruset av mig...
Samma sak gäller insatsen i ljuddämparna om de går sönder...
Är övertygad att det finns nån snäll kille runt Uppsala som kan assistera om du kör fast
Nu ska jag sova ruset av mig...
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl
Subaru Impreza -09
Åkte 106 Rallye -97
http://www.garaget.org/callekl