Jag brukar göra på liknande sätt, fast jag lossar bara reläet till pumpen och stoppar i en tråd i kontakten så pumpen går
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Jag brukar göra på liknande sätt, fast jag lossar bara reläet till pumpen och stoppar i en tråd i kontakten så pumpen går
Beskriv gärna mer detaljerat, detta var en halvt slaktad bil utan eget batteri.
Var sitter reläet till pumpen... tråden till kontakten... osv ?
Ok, man får nog ha lite förmåga att luska rätt på detaljerna själv. Det är ju lite olika från bil till bil. På 205 sitter väl reläet i handskfacket, kanske samma på 309? På BX sitter det iaf i motorrummet. Man lossar på kontakten och studerar kablarna, 2 av kablarna är som regel tjockare, och det är dom som matar pumpen, dom 2 byglar man med en bit tråd. Eller för att förtydliga, en bit elkabel som är skalad i båda ändar. Oftast är detta enklare än att komma åt bensinpumpen. På vissa bilar verkar det inte finnas 12v + fram på matningen på reläet utan tändning på, då kan man ta kabeln direkt från batteriet till det ena stiftet i reläsockeln.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Mice Elf wrote:Batteri på bensinpump fixar iaf tillåmed jag, så den metoden är därmed verifierat idiotsäker. Gulgrön till minus och blå till plus, så....
Det är ju enkelt på de bilar som har pumpen åtkomlig uppifrån
Mice Elf wrote:Batteri på bensinpump fixar iaf tillåmed jag, så den metoden är därmed verifierat idiotsäker. Gulgrön till minus och blå till plus, så....
Mice Elf wrote:...och ni har åtminstone högerdelen av tanken tömd på några minuter utan att behöva ta en enda liten hutt bensin.
Högerdelen? Ursäkta min dumma fråga: Är tanken delad? Jag tömde nämligen tanken på min skrotbil i helgen på samma sätt som du, men jag tyckte ändå att det fanns bensin kvar på något sätt. Gjorde det det?
Mice Elf wrote:...och ni har åtminstone högerdelen av tanken tömd på några minuter utan att behöva ta en enda liten hutt bensin.
Högerdelen? Ursäkta min dumma fråga: Är tanken delad? Jag tömde nämligen tanken på min skrotbil i helgen på samma sätt som du, men jag tyckte ändå att det fanns bensin kvar på något sätt. Gjorde det det?
Det är ju en valk i tanken för avgassystemet och till vänster om den blir det några liter kvar.
Annars är jag lost, VSB.
Var kan man beställa uppslagsverket på 36 band med dina egna hemliga förkortningar i?
Annars är jag lost, VSB.
Var kan man beställa uppslagsverket på 36 band med dina egna hemliga förkortningar i?
Vilket Skulle Bevisas.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00