Har tappat ut oljan men var fyller jag på den bäst och hur vet jag när det är nog har en 205gti -89
mvh
Växellådsolja
Jag använde mig av en oljekanna när jag fyllde upp, fick klippa bort mynningen i metall, sen trycka in slangen så långt det gick och motionera tummen.
Lite tradigt, tog lite tid, man kan ju fylla genom att lyfta på batteriet också har jag läst, men inget jag testat.
Lite tradigt, tog lite tid, man kan ju fylla genom att lyfta på batteriet också har jag läst, men inget jag testat.
Triumph Speed Triple -94
Victor Gerdevåg
Victor Gerdevåg
- danielr112
jag har fyllt alla uppifrån. där backspärrsvajern går in på de med backspärr... bara en slang ner där ifrån bunken så rinner det sakta in...
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Quaker States växelådsoljor har en liten pip. Tyvärr så är den lite för bred för att passa direkt i hålet (iaf på 306gti) så jag skarvade med en extra liten bit slang som va smalare. Och fyllde på, på sidan av växellådan.
Är lite kladdigt men funkar prima, men se till att ha några cl extra olja då det kan rinna ur lite.
Är lite kladdigt men funkar prima, men se till att ha några cl extra olja då det kan rinna ur lite.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld