damp ner med ups idag ska bli kul att montera dit (om jag klarar av det, var några kablar som inte hade ngn kontakt i änden dom svarta/röda) fick ingen istallation anvisning med
De svarta och röda kablarna är förmodligen till ringarna som du ser ut att ha i lyktan, dessa är bara att koppla in på dina befintliga parkeringsljus-kablar.
Krille84 wrote:De svarta och röda kablarna är förmodligen till ringarna som du ser ut att ha i lyktan, dessa är bara att koppla in på dina befintliga parkeringsljus-kablar.
Tänkte höra mig för om det är ngn som vet hur man tar bort fronten på en 307a,vart infästningarna sitter och om det är ngt speciellt jag bör tänka på innan jag börjar ta ner den
Lillen wrote:Tänkte höra mig för om det är ngn som vet hur man tar bort fronten på en 307a,vart infästningarna sitter och om det är ngt speciellt jag bör tänka på innan jag börjar ta ner den
/Anders
Börja med att plocka ner skyddsplatta på undersida.Sen måste du få isär hjulhusen och själva fronten får att kunna komma åt undersida av ett fäste där fronten är intryckt på båda sidorna(fästets ovansida syns ifrån motorrummet genom hålen i plåten bakom strålkastarna.)Där måste du pilla med något i flärparna för att få loss frontens sidor.Sen måste du tänka på strålkastarspolarna.Dra upp de för hand och dra av täckhatten(obs!!släpp inte innan du drar igenom dem ett snöre som du ska dra i sen när fronten är tillbaks annars får du inte upp dem sen.Sen tar du isär skydsplasten mellan fronten och kylarens ovansida som sitter ihop med clips.Sen har du där två skruvar till som håller fronten(de sitter nära strålkastare)Det är inte så svårt men lite pilligt med dom där flärparna
Så här ser fästet ut.Flärparna syns,en på under- och två på ovan sida.
Har den här fästet (högersida) liggande hemma om du råkar pajja din.
Tog loss min front för ca ett år sen när jag grejade med grillnätet och exljus så det kan hända att jag hade glömt nåt.Lycka till.
Så här säger Haynes
så nu är det bara att sätta igång,kanske blev mek tråd nu men jag tar flera bilder när jag sätter igång, så kan jag ju lägga upp det under mek senare