bas + slutsteg / 206 GTi

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Znyder

bas + slutsteg / 206 GTi

Post by Znyder »

Hej, är en stor nybörjare inom bilstereo och har läst lite om denna installation. Jag har Blaupunkt orginalstereon (kassett samt cd-växlare).

Det är hur många kablar som helst bakom stereon. Vilken ska jag använda? Kan jag använda nått där bakom för steget?

http://www.mds.se/products/caraudio_twocolumns.asp?ItemId=24105

Detta kit köpte jag, men måste jag ha en högnivå - lågnivå adapter för att få det att funka?

Tacksam för snabbt svar :)
Peugeot 206 GTi
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Det finns slutsteg med högnivåingångar.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

har en vän som säljer sitt komplett med låda steg,specialbyggd för 206. ev med dvd till oxå... ring mig eller skicka PM 0739-230222
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
dado

Re: bas + slutsteg / 206 GTi

Post by dado »

Znyder wrote:Hej, är en stor nybörjare inom bilstereo och har läst lite om denna installation. Jag har Blaupunkt orginalstereon (kassett samt cd-växlare).

Det är hur många kablar som helst bakom stereon. Vilken ska jag använda? Kan jag använda nått där bakom för steget?

http://www.mds.se/products/caraudio_twocolumns.asp?ItemId=24105

Detta kit köpte jag, men måste jag ha en högnivå - lågnivå adapter för att få det att funka?

Tacksam för snabbt svar :)

Ser ingen info om du har högnivåingång på steget. Enklast och best är att fråg de på MDS - kan de ta ockerpris på sit skräp så bör de kunna hjälpa folk med lite support också!

BTW: du kunde ha köpt liknande grejer från DLS för samma peng och fått lite välljud för pengarna! Varför envisas folk med att springa till MDS när det ska köpas stereoutrustning?
Vive la république!
Znyder

Post by Znyder »

Måste be så mycket om ursäkt för att jag köpte fel bas.. sorry dado, helt mitt fel... shit..
Peugeot 206 GTi
dado

Post by dado »

Znyder wrote:Måste be så mycket om ursäkt för att jag köpte fel bas.. sorry dado, helt mitt fel... shit..

hehehe, jag lider med dig :lol: :wink: .

Jo, ska du använda originalstereo måste du offra bakhögtalarna t ex för att skicka signalen till steget istället.

Det bästa skulle vara om du hade en ny stereo med lågnivåutgång och/eller ett steg som skulle driva både framsystemet och basen.

Du behöver även dra en såkallad remote till steget som slår på och stänger av steget när stereom är på respektive av.

BTW: du har ingen lågnivå utgång på originalstereon och om dit steg inte har högnivåingång behöver köpa du en högnivå-lågnivå adapter.

Lycka till med bygget och fråga på om du undrar nåt :wink: :D .

BTW2: är allergisk mot MDS varför jag kanske var lite ohyfsad :oops: . Ber om ursäkt.
Vive la république!
Znyder

Post by Znyder »

Tack dado :)
Jag kollade lite och steget ska vara anpassat för hög- och lågnivå.
Det står "HI-INPUT" på en ingång, är det den man kan använda istället för lågnivån? Ska den kopplas till bakhögtalarna?

Remote kabeln har jag och vet vart den ska kopplas in någonstans i stereon.
Peugeot 206 GTi
dado

Post by dado »

Znyder wrote:Det står "HI-INPUT" på en ingång, är det den man kan använda istället för lågnivån? Ska den kopplas till bakhögtalarna?

Svar ja och ja. :)
Vive la république!
Znyder

Post by Znyder »

Skiter jag i lågnivåkabel då? :)
Peugeot 206 GTi
dado

Post by dado »

Znyder wrote:Skiter jag i lågnivåkabel då? :)

Lågnivå behöver du inte bry dig om.
Vive la république!
Znyder

Post by Znyder »

Tack för all hjälp!

Nu fungerar det :) Var bara remotesladden som inte satt fast ordentligt i steget... suck.. :)
Peugeot 206 GTi
dado

Post by dado »

Znyder wrote:Tack för all hjälp!

Nu fungerar det :) Var bara remotesladden som inte satt fast ordentligt i steget... suck.. :)
:thumbup:
Vive la république!
Post Reply