har ett glappande ljud som jag har haft ett par år , det kommer från höger sida bak, på Ljudet verkar det vara ett tämligen stort glapp. Har bytt Krängnings Hämmare och stötdämpare för ca 3 år sedan, på besiktningarna har dom inte nämt nått om glappet. Jag tror inte det är Krängnings Hämmare eller stötdämpare För då låter det annorlunda.
Ljudet uppkommer vid ojämn väg och ibland när jag gör en kraftig sväng i låg fart (Typ vänder), det låter inte när jag kör över fart hinder.
Nån som har nått förslag vad det kan vara ? Bilen har gått 27000 mil
har ett glappande ljud som jag har haft ett par år , det kommer från höger sida bak, på Ljudet verkar det vara ett tämligen stort glapp. Har bytt Krängnings Hämmare och stötdämpare för ca 3 år sedan, på besiktningarna har dom inte nämt nått om glappet. Jag tror inte det är Krängnings Hämmare eller stötdämpare För då låter det annorlunda. Ljudet uppkommer vid ojämn väg och ibland när jag gör en kraftig sväng i låg fart (Typ vänder), det låter inte när jag kör över fart hinder.
Mvh LG
Har du kollat toe in stagen både vänster och höger.. brukar vara standard
har ett glappande ljud som jag har haft ett par år , det kommer från höger sida bak, på Ljudet verkar det vara ett tämligen stort glapp. Har bytt Krängnings Hämmare och stötdämpare för ca 3 år sedan, på besiktningarna har dom inte nämt nått om glappet. Jag tror inte det är Krängnings Hämmare eller stötdämpare För då låter det annorlunda. Ljudet uppkommer vid ojämn väg och ibland när jag gör en kraftig sväng i låg fart (Typ vänder), det låter inte när jag kör över fart hinder.
Mvh LG
Har du kollat toe in stagen både vänster och höger.. brukar vara standard
Då får han leta länge om han ska hitta några toestag på en 605:a...
Är stabstagen bytta på bägge sidor? Jag antar att det är de som menas med krängningshämmaren? Skulle det inte kunna vara krängningshämmarens infästning i karossen? Eller kanske nåt silentblock.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Claes Börjesson #496
har vart hos en mekaniker å han har tittat på hjulupphängningen, han kunde inte direkt se eller känna att nått var utslitet eller glappt, han sa att det rörde sig om ca ett 10-tal "busstningar" som kunde vara orsaken... men det e ju inte bara att byta alla, blir ju kostsamt, nån där ute som har haft det problemet? eller kanske, vilka "busstningar" ",Block"
är mest utsatta ? eller ska jag bara ge f*n å köra på tills det ryker