Urkopplat batteri 406 Coupe
Urkopplat batteri 406 Coupe
Tjena,
Har försökt att leta svaret, men har inte hittat det. Jag har kopplat ur batteriet på Coupen, genom att jag åker och jobbar i långa perioder. Idag ska pärlan igång igen, fick tips på verkstaden att stoppa i batteriet och låta den stå i 6min, därefter starta upp motorn, stänga av ACCn och låta den stå o gå i 10 minuter. Vad säger ni? Är det rätt sätt att gå??
Kan inte hitta koden till radion, vad gör man??
Tacksam för svar!!
Mvh Igge
Har försökt att leta svaret, men har inte hittat det. Jag har kopplat ur batteriet på Coupen, genom att jag åker och jobbar i långa perioder. Idag ska pärlan igång igen, fick tips på verkstaden att stoppa i batteriet och låta den stå i 6min, därefter starta upp motorn, stänga av ACCn och låta den stå o gå i 10 minuter. Vad säger ni? Är det rätt sätt att gå??
Tacksam för svar!!
Mvh Igge
- Peter Igelhammar
- Crew

Omkodning av radion gör din lokala peggverktad.
Hur långa perioder låter du bilen stå?
Hur långa perioder låter du bilen stå?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
- Andreas Bystedt
Har alla originalstereos kod? Jag kommer ju ställa av bilen i vinter med urtaget batteri som följd.. 
Fd. Medlem nr 527
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
- Peter Igelhammar
- Crew

Jepp, min kod stod på en lapp i handskafacket. Lämna bilen med en underhålllsladdare istället.
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
- Andreas Bystedt
Peter Igelhammar wrote:Jepp, min kod stod på en lapp i handskafacket. Lämna bilen med en underhålllsladdare istället.
Jag har min bil på en parkering/carport i Sthlm, hur länge blir en sådan kvar tror du?
Alternativt så ställer jag bilen hos pappa med instruktioner att sitta och torrköra varje vecka. Bra för ACC med.
Fd. Medlem nr 527
*RIP* Citroen ZX
*RIP* Citroen ZX
Pärlan är igång igen, jag satte i batteriet och lät den stå i 6 min. Sedan vred jag på tändningen i 10 sekunder och allting lirade, stereon hade inte tappat koden! Fick ställa in datum och klocka (såklart).
Däremot hade höger bakbroms fastnat, testade o köra en hel del men fick tillslut knacka på klossen, någon som har tips om hur man gör med bromsarna om man inte kör med bilen på 10 veckor??
Annars gick den som f-n! Blev förvånad över vilket drag det är i 2.2an ändå, körde den bara någon månad innan jag stack sist! Underbart att ha den på gården igen!!!
Däremot hade höger bakbroms fastnat, testade o köra en hel del men fick tillslut knacka på klossen, någon som har tips om hur man gör med bromsarna om man inte kör med bilen på 10 veckor??
Annars gick den som f-n! Blev förvånad över vilket drag det är i 2.2an ändå, körde den bara någon månad innan jag stack sist! Underbart att ha den på gården igen!!!
Re: Urkopplat batteri 406 Coupe
Igge wrote:Tjena,
Tacksam för svar!!
Mvh Igge
varför koppla bort batteriet
Igge wrote:Pärlan är igång igen, jag satte i batteriet och lät den stå i 6 min. Sedan vred jag på tändningen i 10 sekunder och allting lirade, stereon hade inte tappat koden! Fick ställa in datum och klocka (såklart).
du får väl göra ett underhåll på bromsarna innan du ställer ner den. fetta in ordentligt.. kanske vore ännu smartare att plocka ur beläggen eller nåt å sen va noggrann när de ska in i igen
nesseman wrote:Igge wrote:Pärlan är igång igen, jag satte i batteriet och lät den stå i 6 min. Sedan vred jag på tändningen i 10 sekunder och allting lirade, stereon hade inte tappat koden! Fick ställa in datum och klocka (såklart).
du får väl göra ett underhåll på bromsarna innan du ställer ner den. fetta in ordentligt.. kanske vore ännu smartare att plocka ur beläggen eller nåt å sen va noggrann när de ska in i igen
min var avställd under förra vintern, varken bortkopplad batteri lr urplockade bromsbelägg
startade den ej ens på 5mån.....
Nå vet jag inte hvilken bil du har .... jeg har en 406 2000 mod.
Den proceduren du beskriver med å la bilen går ca 10 min på tomgang - høres ut som måten å resette datahjernen på!
Tor det var: la bilen går på tomgang, tils kjøleviften startet ... vent til den stopper, trå inn gassen fult (bare kort og kjør normalt.) Det skal ihvertfall kalibrere luftmengdemåler igjen.
MEN OM DET ER NØDVENDIG HOS DEG VET JEG IKKE!
Kan du ikke heller låne blien bort til en bekjent, eller be han ta seg en tur 1 X i uken! Er vel ikke bra at bilen står i 5 mnd?
Radio? Ehm, jag har heller inte koden for min, men han på pågge-verksted mente fra 2000 mod ligger i datahjernen / ECU og dermed ikke er nødvendig! Modeller før måste du ha koden, som du sikkert kan få vite av verksted!
Den proceduren du beskriver med å la bilen går ca 10 min på tomgang - høres ut som måten å resette datahjernen på!
Tor det var: la bilen går på tomgang, tils kjøleviften startet ... vent til den stopper, trå inn gassen fult (bare kort og kjør normalt.) Det skal ihvertfall kalibrere luftmengdemåler igjen.
MEN OM DET ER NØDVENDIG HOS DEG VET JEG IKKE!
Kan du ikke heller låne blien bort til en bekjent, eller be han ta seg en tur 1 X i uken! Er vel ikke bra at bilen står i 5 mnd?
Radio? Ehm, jag har heller inte koden for min, men han på pågge-verksted mente fra 2000 mod ligger i datahjernen / ECU og dermed ikke er nødvendig! Modeller før måste du ha koden, som du sikkert kan få vite av verksted!
min bil (-02) stod i garaget i 5 månader en sväng, bara starta och se glad ut...
året därpå vart det inga probs heller... jag älskar min bil
numera kan bilen bara stå i 2 dagar sen är batteriet torsk... jag gillar min bil lite mindre... men det har med min dator som är inkopplad att göra att batteriet jävlas...
jag behövde ingen kod till min stereo iaf.
året därpå vart det inga probs heller... jag älskar min bil
numera kan bilen bara stå i 2 dagar sen är batteriet torsk... jag gillar min bil lite mindre... men det har med min dator som är inkopplad att göra att batteriet jävlas...
jag behövde ingen kod till min stereo iaf.
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
- Peter Igelhammar
- Crew

Problemet e kanske om man tar ut stereon o sätter den i en annan Pegg.
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Bilstereo
Ja, har du en bil från 1999-> (ph 2- ny modell) skal radio-kode være innlagt bilens datahjernen. Dermed blir det vanskelig å bytte orginalradio selv! Den må innprogrammeres på verksted.
Eldre pugge må du vite kode til selve orginal radio.
Ellers kan du jo sette inn en annen bilstereo med DVD + divx +++
- Peter Igelhammar
- Crew

Re: Bilstereo
ca119 wrote:Ja, har du en bil från 1999-> (ph 2- ny modell) skal radio-kode være innlagt bilens datahjernen. Dermed blir det vanskelig å bytte orginalradio selv! Den må innprogrammeres på verksted.
Vill behålla org utseende och infocenter samt slippa köpa adapter till rattspaken
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare: