Hade tänkt inhandla spridare till bilen nu, Ska köra med turbo, etanol och MS. Har det någon som vet nån bra billig sida eller har erfarenheter rent allmänt, har aldrig sysslat med eftermarknadssprut förut.
Dock har min "mappare" (säger man så):roll: sagt år mig att jag skull köra med 600CC
MS Spridar tips...
Ebay kan man fynda på, brukar hålla mig till ebay.co.uk å om det inte ger nåt så kryssar jag i "worldwide" eller "europe" för att öka sökningen lite.
MS2 ?, tänkte up upplösningen i spridarpulserna på lågvarv, kan nog bli kämpigt på en 1.9 med 600cc spridare. Så ni tänker på det.
Jag kör ju med 360cc och MS1 processor med hi-res mjukvaran, kan tala om att pulsbredden på tomgång är myyycket liten, 1.2 till 1.6ms cirka. Men då kör jag ju mot "lambda 1" för at katen skall jobba också, du måste ju ändå plocka bort en massa saker för att kunna bes så om den går fett på tomgång kanske inte spelar så stor roll för dig, maskinen går ju "lenare" och villigare från lågvarv om den går lite fett.
Men, bara så du vet om det.
MS2 ?, tänkte up upplösningen i spridarpulserna på lågvarv, kan nog bli kämpigt på en 1.9 med 600cc spridare. Så ni tänker på det.
Jag kör ju med 360cc och MS1 processor med hi-res mjukvaran, kan tala om att pulsbredden på tomgång är myyycket liten, 1.2 till 1.6ms cirka. Men då kör jag ju mot "lambda 1" för at katen skall jobba också, du måste ju ändå plocka bort en massa saker för att kunna bes så om den går fett på tomgång kanske inte spelar så stor roll för dig, maskinen går ju "lenare" och villigare från lågvarv om den går lite fett.
Men, bara så du vet om det.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
oki, jag har aldrig handlat på e-bay, hur är risken att bli lurad därifrån? Känns som det kan sitta nån liten hottentott i pakistan och skicka småsten istället
Men den risken kanske är svår att komma ifrån om man handlar via nätet...
Bilen ska aldrig besiktigas, så tomgångsvärden bekymrar mig inte så mycket, bara det finns åtminstone en antydan till tomgång
Men vad jag har fått höra ska den här killen var duktig på MS så jag antar att han vet vad han gör, själv är jag som sagt inte speciellt kunnig på det här.
Men den risken kanske är svår att komma ifrån om man handlar via nätet...
Bilen ska aldrig besiktigas, så tomgångsvärden bekymrar mig inte så mycket, bara det finns åtminstone en antydan till tomgång
Men vad jag har fått höra ska den här killen var duktig på MS så jag antar att han vet vad han gör, själv är jag som sagt inte speciellt kunnig på det här.
Kan varmt rekomendera PPF (PurePerformanceFactory) att handla spridare ifrån!
...billigt å snabba leveranser!
(passa dig för Venom spridare fr e-bay, rena skiten!
)
Jag kör me 4st 315 + 1st 1600cc på min turbo (på E85), d motsvarar ca 715cc / spridare... å d räcker till ca 1,8-2,0 i ladd?
...vid 1,5 bar har jag ca 65% dutycyckle på extraspridaren (1600cc)
Att mappa sedan om du har 4 lika spridare eller kör med en extraspridare e sak samma, ja kör dock me en piggyback å inte standalone ECU just för att behålla fin tomgång och låglastegenskaper.
(passa dig för Venom spridare fr e-bay, rena skiten!
Jag kör me 4st 315 + 1st 1600cc på min turbo (på E85), d motsvarar ca 715cc / spridare... å d räcker till ca 1,8-2,0 i ladd?
...vid 1,5 bar har jag ca 65% dutycyckle på extraspridaren (1600cc)
Att mappa sedan om du har 4 lika spridare eller kör med en extraspridare e sak samma, ja kör dock me en piggyback å inte standalone ECU just för att behålla fin tomgång och låglastegenskaper.
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Skall du inte besiktiga så e de ju lugnt, motorn kommer som sagt att gå riktigt fint på lågvarv när den får gå lite fett så.
600cc/min är ju cirka där m@s bör ligga när han kör sin extraspridare på 65%, gissar jag, totalt med flödet genom alla spridarna /4 cylindrar alltså.
Det kliar ju i turbotarmen för varje sån här tråd
Måste försöka få en provtur med m@s nån dag
600cc/min är ju cirka där m@s bör ligga när han kör sin extraspridare på 65%, gissar jag, totalt med flödet genom alla spridarna /4 cylindrar alltså.
Det kliar ju i turbotarmen för varje sån här tråd
Måste försöka få en provtur med m@s nån dag
Hans Hellström
...kolla om sprutet klarar av att driva lågohmiga spridare, många sprut klarar av både och.
Om inte så kan du alltid sätta motstånd på lågohmiga spridare, så blir de ju högomiga.
www.almostracing.se
Siemens Deka 60lbs 630cc högimpedans ca 250$ för 4st på ebay.
Dessa ska jag köpa till mitt cheva-kompressor projekt.
Hög kvallisort.
Om ni ska köpa på ebay så kolla att dom har typ 99% positiv feedback och minst några hundra sådana.
Vill ni köpa tunga grejor från usa så lägg upp fraktkonto på jetcarrier.
Pelle
Dessa ska jag köpa till mitt cheva-kompressor projekt.
Hög kvallisort.
Om ni ska köpa på ebay så kolla att dom har typ 99% positiv feedback och minst några hundra sådana.
Vill ni köpa tunga grejor från usa så lägg upp fraktkonto på jetcarrier.
Pelle
Peugeot 306 S16 -94