Har upptäckt ett läckage i mitt motorrum. Det verkar vara kylarvätska, men vad är det som läcker å vad kan man göra åt det? delen sitter till höger i motorrummet sett framifrån.
Claes B wrote:Luftnippel, köp en ny eller ersätt med M6-skruv (insex) och kopparbricka.
Måste man lufta eller något efter?? eller vad är funktionen med den??
//Andreas
Det är en luftningsnippel, så du bör lufta om du får i luft. Jag vet att man kan pula med dendär med motorn igång när den är kall. Är man snabb så slipper man både lufta och få dit muttern. Men du gör som du vill.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Claes B wrote:Luftnippel, köp en ny eller ersätt med M6-skruv (insex) och kopparbricka.
//Andreas
Det är en luftningsnippel, så du bör lufta om du får i luft. Jag vet att man kan pula med dendär med motorn igång när den är kall. Är man snabb så slipper man både lufta och få dit muttern. Men du gör som du vill.
Som claes skriver ovan kan mar ersätta med insex och kopparbricka, så går den inte sönder, dom kan lätt göra det annars.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
//Andreas
Som claes skriver ovan kan mar ersätta med insex och kopparbricka, så går den inte sönder, dom kan lätt göra det annars.
tackar för tipsen...synd att man inte tänkte på det innan. så fort jag tog tag i nippeln gick den av så nu är hela hålet fullt å inget att skruva på! =(