Hej. Har precis blivit ägare till en 307sw -04 och nu vänder jag mig till er med mitt första problem.
Saken är den att en skiva fastnat i cd-spelaren (originalenheten). Det går att spela skivan men när jag vill mata ut den är det enda som händer att det surrar lite och att skivan startar om från början. Jag har kikat i manualen men har inte lyckats hitta något om att "reseta" stereon.
Finns här någon mer kunnig som vet hur man kan gå tillväga?
//S
Cd:n vägrar komma ut! 307 -04
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Re: Cd:n vägrar komma ut! 307 -04
Sanny307 wrote:Hej. Har precis blivit ägare till en 307sw -04 och nu vänder jag mig till er med mitt första problem.
Saken är den att en skiva fastnat i cd-spelaren (originalenheten). Det går att spela skivan men när jag vill mata ut den är det enda som händer att det surrar lite och att skivan startar om från början. Jag har kikat i manualen men har inte lyckats hitta något om att "reseta" stereon.
Finns här någon mer kunnig som vet hur man kan gå tillväga?
//S
Hmmm, kan du komma åt skivan och hålla fast den så at den inte snurrar? Om så, så tryck på Play och håll i. Då kan spelaren få Discerror och då spottar den ut skivan. Om matningsmekanismen inte är sönder alltså.
Kanske knappens kontakt som är åt skogen eller dålig kontakt. Alla vet ju hur det är med el.
Låna en annan front och testa, om du vet nån som har en.
Vad är det för märke på stereon? Clarion kanske??
EDIT: Om du tar bort fronten så kanske det finns ett sk "evakueringshål" där. Det brukar det finnas på bärbara datorers CD-ROM / DVD spelare. Använd ett gem eller så och peta in det i hölet.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Tack för svaret!
Fronten går såvitt jag kan se inte att plocka bort på något enkelt sätt, stereon är ju fast monterad i panelen, och något "evakueringshål" har jag dessvärre inte hittat.
Det kan möjligen inte ha att göra med att det är en bränd skiva jag stoppat i? Fast det kan väl knappast påverka utmatningen?
Det är faktiskt första skivan jag spelat i bilen dessutom...just my luck!
Får prova att framkalla "disc error" som du föreslog.
edit: Jag vet inte märket faktiskt, det står inget på den...
Fronten går såvitt jag kan se inte att plocka bort på något enkelt sätt, stereon är ju fast monterad i panelen, och något "evakueringshål" har jag dessvärre inte hittat.
Det kan möjligen inte ha att göra med att det är en bränd skiva jag stoppat i? Fast det kan väl knappast påverka utmatningen?
Det är faktiskt första skivan jag spelat i bilen dessutom...just my luck!
Får prova att framkalla "disc error" som du föreslog.
edit: Jag vet inte märket faktiskt, det står inget på den...
307SW 2.0 HDI -05
Hej
Du är inte ensam om detta jag har råkat ut för det två gånger.
Första gången hade kärringen min lånat bilen och stoppat i en Bee gees skiva som sen vägrade komma ut. Åkte omkring med eländet i drygt en månad faaan jag höll på att bli vansinnig, Bee gees tänk dig själv. Men en vacker dag som vanligt så tröck jag på eject åsså åkte den bara ut????? Sen har det funkat i ett & ett halv år sen fastna en skit ljudbok med Allan Edwarsson oxå, den kom ut efter bara ett par veckor. Bägge CDskivorna var original. Jag har kört massor med brända skivor utan problem.
Men nej jag har ingen lösning.
Man kommer inte in i CD spelaren & den har inget resetthål. Har provat att koppla ur batteriet bänt och slagit, kört in lite olika verktyg för att prejja ut skivan men det funka inte. Har inte orkat åka till verkstan för jag e så less på dom, har varit där så jäkla många gånger under dessa 3½ år jag haft eländet för en massa andra fel.
Sorry
//B
Hej
Du är inte ensam om detta jag har råkat ut för det två gånger.
Första gången hade kärringen min lånat bilen och stoppat i en Bee gees skiva som sen vägrade komma ut. Åkte omkring med eländet i drygt en månad faaan jag höll på att bli vansinnig, Bee gees tänk dig själv. Men en vacker dag som vanligt så tröck jag på eject åsså åkte den bara ut????? Sen har det funkat i ett & ett halv år sen fastna en skit ljudbok med Allan Edwarsson oxå, den kom ut efter bara ett par veckor. Bägge CDskivorna var original. Jag har kört massor med brända skivor utan problem.
Men nej jag har ingen lösning.
Man kommer inte in i CD spelaren & den har inget resetthål. Har provat att koppla ur batteriet bänt och slagit, kört in lite olika verktyg för att prejja ut skivan men det funka inte. Har inte orkat åka till verkstan för jag e så less på dom, har varit där så jäkla många gånger under dessa 3½ år jag haft eländet för en massa andra fel.
Sorry
//B
- Fredrik Pettersson
Haha, BeeGees, stackars! Jag hade iallafall en bra skiva som satt fast i min.
Jag tog för ana att trycka eject varje gång jag startade bilen, skivan kom ut så småningom men nästa skiva fastnade igen såklart.
Enligt Peugeot finns ingen garanterad reparationslösning. Jag fick stereon bytt på MRF-garanti och nu är allt frid och fröjd. Utom att man inte kan ställa balansen mellan främre och bakre högtalarna med den nya, jag är säker på att den funktionen fanns på den gamla?
Nästa gång köper jag nåt annat och sätter i, sällan att denna enhet är värd sitt pris om man inte råkar få den gratis.
Jag tog för ana att trycka eject varje gång jag startade bilen, skivan kom ut så småningom men nästa skiva fastnade igen såklart.
Enligt Peugeot finns ingen garanterad reparationslösning. Jag fick stereon bytt på MRF-garanti och nu är allt frid och fröjd. Utom att man inte kan ställa balansen mellan främre och bakre högtalarna med den nya, jag är säker på att den funktionen fanns på den gamla?
Nästa gång köper jag nåt annat och sätter i, sällan att denna enhet är värd sitt pris om man inte råkar få den gratis.
307 SW -04
varför lyssna på den då?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Kul tråd! men kan det inte vara något kontaktfel bara?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...