Kan inte så mycket om peugeot 206 så den första frågan kanske är dum men när man har "kvällsbelysningen" på och någon öppnar passagerardörren piper det 5 ggr och innerbelysning blinkar. Har aldrig märkt av det innan...
Och nästa fråga är vad jag som kan va dåligt när stötdämparen vänster bak knarrar och låter. Kan det va en bussning?
Innerbelysning blinkar & gnissel från bakvagnen
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
För det första, vad är det för årsmodell?
Jag har en äldre modell och på den så blinkar innerbelysningen om en dörr är öppen eller på glänt när bilen rör sig.
Den enda gången jag hör ljud är om ljusvredet är aktiverat(det längst ut på spaken och tändningen är av när man öppnar förardörren.
Så ska det iallafall vara på de äldre modellerna, kanske är det något sådant du upplevt?
För det första, vad är det för årsmodell?
Jag har en äldre modell och på den så blinkar innerbelysningen om en dörr är öppen eller på glänt när bilen rör sig.
Den enda gången jag hör ljud är om ljusvredet är aktiverat(det längst ut på spaken och tändningen är av när man öppnar förardörren.
Så ska det iallafall vara på de äldre modellerna, kanske är det något sådant du upplevt?
Lämnade in bilen på peugeot och enligt dom är det ett relä till hastighetsmätaren som är dålig kontakt med. Dom sa också att så länge hastighetsmätaren inte börjar hoppa och liknande så behöver man inget nytt relä.
Dom la på nått fett på stötdämparen men det hjälpte inte utan den gnisslar fortfarande.
Dom la på nått fett på stötdämparen men det hjälpte inte utan den gnisslar fortfarande.
206 GTI