1.6 --> 1.9
1.6 --> 1.9
Hej...
Sitter och funderar på vad man ska göra för att få lite mer krut i bilen...
Valet står mellan en 16v eller en 8v med turbo...
Frågan är hur mycket jobb är det att byta från 1.6 till 1.9 122hk??
Antar att motor passar rakt av men allt de andra??
Vad kan man behålla från 1.6??
Tacksam för svar...
//Jonas
Sitter och funderar på vad man ska göra för att få lite mer krut i bilen...
Valet står mellan en 16v eller en 8v med turbo...
Frågan är hur mycket jobb är det att byta från 1.6 till 1.9 122hk??
Antar att motor passar rakt av men allt de andra??
Vad kan man behålla från 1.6??
Tacksam för svar...
//Jonas
f*n vad jag längtar till bilen blir klar...
skiljer det inte mer än 2000kr mellan 8v o mi16?
jag hade tänkt att sälja min 90:ans på 18000mil, komplett med allt (växellåda, startmotor, generator osv.) för 1000kr
o än är det ingen som har köpt den, o att sälja en mi16 för 5000kr är väl inte så svårt
fast som Loffas sa, så kommer det bli dyrt i längden med 8v motorn om du ska ha turbo, kostar en hel del att bygga turbo
jag hade tänkt att sälja min 90:ans på 18000mil, komplett med allt (växellåda, startmotor, generator osv.) för 1000kr
o än är det ingen som har köpt den, o att sälja en mi16 för 5000kr är väl inte så svårt
fast som Loffas sa, så kommer det bli dyrt i längden med 8v motorn om du ska ha turbo, kostar en hel del att bygga turbo
2000 kan du få dom för.. Dom ger nog inte mer än 10 hästar, men ger ett bättre avgasssystem och annat filter chansen att andas lite bättre.
Dvs en grund för att få ut dom hästar som utlovas av dom andra grejorna folk brukar köpa.
En 1900 med sportavgas, dom kolvarna, och bättre filter borde ge 150+.
En vassare kam ger dig bortåt 160-170.
Allt enligt regeln om kedjans svagaste punkt.
Dom sitter just nu i en underdel från custom racing, en 1600 Grp A, och vi behöver oljefällan underst, men för 4´ så får du blocket i det skick det är nu, så kan vi köpa en ny fälla för 2000.
Sen får du byta vevaxel och stakar själv.
www.geocites.com/lionne_peugeot/sale
Dvs en grund för att få ut dom hästar som utlovas av dom andra grejorna folk brukar köpa.
En 1900 med sportavgas, dom kolvarna, och bättre filter borde ge 150+.
En vassare kam ger dig bortåt 160-170.
Allt enligt regeln om kedjans svagaste punkt.
Dom sitter just nu i en underdel från custom racing, en 1600 Grp A, och vi behöver oljefällan underst, men för 4´ så får du blocket i det skick det är nu, så kan vi köpa en ny fälla för 2000.
Sen får du byta vevaxel och stakar själv.
www.geocites.com/lionne_peugeot/sale