Ta bort framlyktan på en 206:a Hur gör man?! :O
-
Blackdeath
Ta bort framlyktan på en 206:a Hur gör man?! :O
Hej kan någon förklara för mig hur man får lös framlyktan på en 206:a HDI -06.... Jag blir smått tokig och snart kommer någon plast bit att gå sönder! :O
Last edited by Blackdeath on Sun Nov 23, 2008 21:24, edited 1 time in total.
- Fredrik Pettersson
-
Blackdeath
- Fredrik Pettersson
-
Blackdeath
Fredrik Pettersson wrote:Blackdeath wrote:Fredrik Pettersson wrote:Demontera stötfångaren...
Man måste de? De var de ja var rädd för... finns de någon gudie hur man gör de?
Ta bort grillen. Lossa innerskärmarna fram, för att komma åt skruvarna.
Okeej... Ska se om jag klara av det! Tack för hjälpen så här långt!
Ta bort stötfångaren för att demontera strålkastare behöver du inte göra.
Grillen däremot måste du ta bort, den sitter med nån sorts plastfästen på ovansidan, samt två skruvar bredvid strålkastarna, alla dessa ser du så fort du öppnat motorhuven.
Sedan har du ytterligare en skruv "inne" i grillen som du måste sticka ner en mejsel för att komma åt, alla skruvarna är torx.
När allt detta är lossat så är det bara rycka loss på bägge sidorna längst ut så är grillen lös.
Därefter kommer du åt den tredje strålkastarskruven som sitter under lampan, bakom den nu demonterade grillen.
De första två kommer du åt ovanifrån, en är synlig direkt vid övre fästet och den andra sitter lite längre ner bakom framskärmen.
Det är inte svårare än så.
Grillen däremot måste du ta bort, den sitter med nån sorts plastfästen på ovansidan, samt två skruvar bredvid strålkastarna, alla dessa ser du så fort du öppnat motorhuven.
Sedan har du ytterligare en skruv "inne" i grillen som du måste sticka ner en mejsel för att komma åt, alla skruvarna är torx.
När allt detta är lossat så är det bara rycka loss på bägge sidorna längst ut så är grillen lös.
Därefter kommer du åt den tredje strålkastarskruven som sitter under lampan, bakom den nu demonterade grillen.
De första två kommer du åt ovanifrån, en är synlig direkt vid övre fästet och den andra sitter lite längre ner bakom framskärmen.
-
Blackdeath
krille! wrote:Ta bort stötfångaren för att demontera strålkastare behöver du inte göra.
Okeej Tack tack för hjälpen... Kollade lite där igår men jag fick som sagt inte bort grillen då... men då hade ja ju inte skruvat bort dom två sista torxen... Jag hoppas ja bara inte bryter av grillen idag när jag ska ta lös den! Men de löser sig hoppas jag!