Skulle ut och starta upp peggan här om dagen. Skiten startade inte startmotorn snurrade knappt. Tänkte att det måste vara batteriet som på något sätt har laddat ur sig. Lat som man va så leta man inte startkablar utan försökte putta igång den istället.
Efter några försök gick den igång den, men det är nu det stora problemet kommer in. Det verkar som att den inte går på alla cylindrarna. Den lät som en gräsklippare och hade noll tomgång. Bytade tändstift för cirka en månad sen så det bör inte vara det.
Vad göra ? Några tips ?
Kan tillägga att det var kallt ute när jag skulle försöka starta den ca -7 grader.
Seriösa problem motor Peugeot 206GTI
-
GtiShambler
Seriösa problem motor Peugeot 206GTI
Vad ska man skriva här? 
Du har inte blött ner ett eller flera tändstift när du försökte starta den utan tillräcklig spänning? Testa att ta ur och lås rent stiften/cylindrarna för att säkerställa att det inte är felet.
205GTI -89, RSV1000R -02
http://gnuffel.googlepages.com
http://gnuffel.googlepages.com
-
GtiShambler
-
GtiShambler
freda155 wrote:Om allt var frid och fröjd innan första startproblemet så är det bara ett enkelt skitfel. Fukt i nån signalkabels kontakt bara, eller liknande.
Om du läser ett inlägga ovanför så har jag skrivit att motor hade skurit, vilket egentligen är helt åt H-vete skumt. För bilen fungerade när jag parkera den. En bil kan för f*n inte skära av stå parkerad....
Vad ska man skriva här? 
GtiShambler wrote:freda155 wrote:Om allt var frid och fröjd innan första startproblemet så är det bara ett enkelt skitfel. Fukt i nån signalkabels kontakt bara, eller liknande.
Om du läser ett inlägga ovanför så har jag skrivit att motor hade skurit, vilket egentligen är helt åt H-vete skumt. För bilen fungerade när jag parkera den. En bil kan för f*n inte skära av stå parkerad....
Ok, det var inte helt tydligt i ditt inlägg att det var verkstaden som konstaterat det åt dig.
Fredrik Pettersson
0 st Peugeoter
Alfa 75 3,0 1988, Alfa 164 TS Super 1995, Jaguar XJR 1995, Buick Skylark 1969
0 st Peugeoter
Alfa 75 3,0 1988, Alfa 164 TS Super 1995, Jaguar XJR 1995, Buick Skylark 1969
-
GtiShambler