Avgasrör till 205 gti.
Avgasrör till 205 gti.
Tänkte höra här om de nån som har ett avgasrör liggandes till en 205:a gti?
eller om de e så att man kan få tips på vart man kan köpa rör billigt till avgasbygge, såg att mekonomen ville ha 1900:- vilker jag tyckte va lite väl men ere nån som har tips så dela gärna med er, ljuddämpare har jag så de behövs ej.
de ska vara 2 1/2 tums rör
Mvh Henrik Torger
eller om de e så att man kan få tips på vart man kan köpa rör billigt till avgasbygge, såg att mekonomen ville ha 1900:- vilker jag tyckte va lite väl men ere nån som har tips så dela gärna med er, ljuddämpare har jag så de behövs ej.
de ska vara 2 1/2 tums rör
Mvh Henrik Torger
Det är bara att köpa och bygga själv. Köpte 2 st 50cm raka rör och 1 st 30graders böj. Fick kapa ur en tårtbit så jag fick den till ungefär 15 graders böj. sen så svetsade jag bara ihop det. Gick på någon hundring. Har bara en slutljuddämpare.
Har inte tagit kort på det. Ska se om jag kan göra det nästa gång jag lyfter bilen.
Har inte tagit kort på det. Ska se om jag kan göra det nästa gång jag lyfter bilen.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
-
snusmummriken
hediis wrote:Det är bara att köpa och bygga själv. Köpte 2 st 50cm raka rör och 1 st 30graders böj. Fick kapa ur en tårtbit så jag fick den till ungefär 15 graders böj. sen så svetsade jag bara ihop det. Gick på någon hundring. Har bara en slutljuddämpare.
nu e frågan.. va ska de va för grader på böjen ?? du säger typ 15 grader.. en annan ja hört med 45 grader.. en viss skillnad..
406 -00 (silverpilen) vinterbil
205 CTI -88 sommarbil
205 CTI -88 sommarbil
snusmummriken wrote:hediis wrote:Det är bara att köpa och bygga själv. Köpte 2 st 50cm raka rör och 1 st 30graders böj. Fick kapa ur en tårtbit så jag fick den till ungefär 15 graders böj. sen så svetsade jag bara ihop det. Gick på någon hundring. Har bara en slutljuddämpare.
nu e frågan.. va ska de va för grader på böjen ?? du säger typ 15 grader.. en annan ja hört med 45 grader.. en viss skillnad..
Det är en bra fråga. För det beror helt och hållet på hur ljuddämparen sitter faktiskt. Och hur anslutningarna är böjda.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
hehe ingen fara..
Jag köpte ett simons avgas för ca 1700kr.. tyckte det var rätt billigt. riktigt lätt att montera också. tog nog f*n inte 10 minuter att riva av det gamla o få på det nya.. nu använde jag iofs en lyft men ändå..
Kan lägga in en egen fråga i tråden också.
Någon som vet några firmor i skåne som pysslar med rostfritt, där man kan köpa rör för att bygga eget?
Jag köpte ett simons avgas för ca 1700kr.. tyckte det var rätt billigt. riktigt lätt att montera också. tog nog f*n inte 10 minuter att riva av det gamla o få på det nya.. nu använde jag iofs en lyft men ändå..
Någon som vet några firmor i skåne som pysslar med rostfritt, där man kan köpa rör för att bygga eget?
Jönsson wrote:hehe ingen fara..
De ska kunna hjälpa dig med rostfritt, har för mig att det är ferritas sortiment med universal och dylikt inte riktigt hundra.
AVGAS CENTER SYD AB
Transportvägen 14
246 42 LÖDDEKÖPINGE
www.avgascenter.se
Tel:
0707-512506
046-70 90 49
Email:
[email protected]
Mvh Johan
Peugeot 306 GTI
Opel Tigra Coupé Sport *såld*