R-Gubbe wrote:Någon som känner för att släpa ner en 205'a till Elmia. Är hemma o sjuk den här veckan. Ska till sjukhuset på fredag. Men som jag mår nu så vet jag inte om jag varken orkar eller vågar åka ner.
Den ska ner på skärtorsdagen. Jaaacob kör hem den på måndagen.
Det här är en väldigt viktig och angelägen fråga skulle jag säga. Har någon som kan göra något sett den?
Du som kanske kan hjälpa till, hör av dig. Vi hoppas att någon frivillig och förtroendeingivande person hör av sig fort, i tråd, eller antingen till R-gubbe själv alterativt till någon mellanhand i styrelsen.
Det är alltså en av våra två utställningsbilar det handlar om, ifall någon kan ha missat det!
Finns det trailer? I annat fall kan jag göra ett avsteg från mina principer och låna ut min till detta behjärtansvärda ändamål. Jag kan inte stå för frakten och det finns några hinder till:
-Står i Gävle.
-Tipphydraulen trasig, går nog att tippa ändå med lite finurlighet.
-Vinterdäck på, hinner knappast byta.
-Osäker status på bromsar mm efter att den stått en vinter, men det borde inte vara nga problem.
-Totalvikt 1300 och lastar bara ca 800 kg helt lagligt, men det funkar i praktiken (har kört Mi16 på det). Nedtypat 1500-släp och det är knappast troligt att man åker på viktkontroll.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
då köper jag hellre en cupa å sparar ihop lite pengar till det igen...
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Sådär va skönt, då var det löst, r-gubbe är säkrad
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Vi får ge f*n i att diskutera dimljus så inte pumpen får jobba i onödan på dig
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Vi får ge f*n i att diskutera dimljus så inte pumpen får jobba i onödan på dig
Lite diskutioner skadar väl aldrig det livar ju bara upp stämmningen.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.