En annan fråga, går det att använda startkablar från en annan bil för att starta bilen, eller måste jag byta batteri eftersom det varit urladdat så länge?
Urladdat batteri, farligt?
Urladdat batteri, farligt?
Har ett batteri i en 205 som stått urladdat i över ett halvår, är det någon risk att det exploderar när man pillar med det?
En annan fråga, går det att använda startkablar från en annan bil för att starta bilen, eller måste jag byta batteri eftersom det varit urladdat så länge?
Ingen fara, låt bilen stå och "ladda" lite innan ni försöker starta bara. I värsta fall är batteriet dött, och inte tar emot laddning, det där märker ni 
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Ett urladdat batteri ger inte ifrån sig nån gas, men däremot när det laddas. Så om det står och laddas på plats i bilen se till att vänta en stund innan du lägger på polerna. För det är då det kan bli gnistor som gör att det exploderar. Laddas det på nåt annat ställe är det ingen fara alls. Det kan vara lite lurigt med startkablar med, om kablarna får sitta på en stund för att ladda osv., var alltid försiktig, gnistor är inget bra.