Nöjd nybliven 405 Mi16-ägare undrar... Finns här någon som har tips på hur man enklast gör för att byta vattentempgivaren i en 405 med XU10J4?
Jag har flyttat luftburk, tomgångsregulator och lite slangar men ändå är det nästan omöjligt att komma åt -råttbo!
Mycket tacksam för tips på t.ex lämpliga verktyg, vad som ska flyttas på eller kanske rent av en hel guide ...haynesboken var tyvärr inte mycket till hjälp iallafall
Svarar nu på mitt egna inlägg här ifall det är någon som har samma fundering.
Tempgivaren är nyligen bytt och för att genomföra bytet öppnades locket till thermostathuset, vilket gör att en del vattenslangar kan vikas åt sidan och det blir betydligt bättre med utrymme. Med motorn tömd på kylarvatten och slangarna väl ut vägen är det inga problem att komma åt med en vanlig ringnyckel.
det är trångt! men det är bara att plocka bort slangar för att komma åt .)
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Zkronk wrote:Så är det med mycket saker, att man måste skruva bort grejer för att kunna komma åt
Clipsen på Bosch-kontakterna är inte roliga när det är trångt!
Jo, så är det väl med det mesta (förutom kylaren då) under huven på en inte jättegammal Peugeot, verkar det som.
De nya(?) Bosch-kontakterna, som jag har, tycker jag verkar helt ok. Alltså de med en båge som man kan öppna med bara fingrarna. Sen finns det ju den andra typen som man måste ha en liten mejsel och pilla bort låsbygel med också, och de är ju inte så roliga!