Har börjat o riva lite i 205an igen. Tänkte att medans rostlagningen svalnar så kunde ja ju ge mig på centrallåsproblemet ja haft ända sedan ja köpte bilen. Tror även att föregående ägare aldrig fick rätt på det.
Är så att jag hör inget alls från centrallåsmekanismen när jag låser upp eller låser.. däremot om jag drar ut säkringen till centrallåset (har ja för mig de var), så hör jag hur det rycker någonstans precis som att den vill låsa/låsa upp men de går inte typ.
Någon som vet vad som kan vara fel? Inget av centrallåsen fungerar för övrigt.
Dött centrallås på 205gti
Skulle sälja satsa det mesta på att det är switchen i förardörren som strular.
Ta bort dörrsidan och ta bort den grå plastgrunkan=switch som har ett metallstag till pinnen vid fönstret för låst/olåst. Byt denna eller=budget såga isär gjutningarna och fixa lite i den. Blir ofta lite glapp i den. Har den börjat strula så funkar den bara i ca 6-12månader mellan varje isärplockning och fix.
Ta bort dörrsidan och ta bort den grå plastgrunkan=switch som har ett metallstag till pinnen vid fönstret för låst/olåst. Byt denna eller=budget såga isär gjutningarna och fixa lite i den. Blir ofta lite glapp i den. Har den börjat strula så funkar den bara i ca 6-12månader mellan varje isärplockning och fix.