Problem rutbyte 206 rc

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
_spajder_

Problem rutbyte 206 rc

Post by _spajder_ »

Lämnade in bilen för rutbyte 12 maj, dom bytte rutan men när jag fick tillbaka bilen så sitter backspegeln för högt upp, vilket gör att när man ställer in den så ser man 5 meter bakom bilen. Vill jag se bakåt så får jag se; halva backspegeln innertak och halva bakåt. Enligt verkstaden som bytte är det rätt ruta beställld via chassinummret, men jag vägrar acceptera den. Igår (5 aug) så fick dom hem en ny ruta från Peugeot i Danmark men den rutan är likadan som den som som dom satte dit på bilen. Ska dit nu igen o prata med dom,

Har någon annan varit med om samma problem?

Innan rutbytet gick det ställa in backspegeln "normalt".
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Bekymmer det där. På min 406'a så sitter inte backspegeln fast efter rutbyte, Inte så kul med en fladdrande backspegel.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
raukroland

Post by raukroland »

Det problemet hade jag på min redan med originalrutan och det blev likadant med den jag bytte till...
Det beror ju också på hur lång man är och hur högt upp man har stolen... Det är inte bara så att de hissat upp stolen för dig?!? ;)
Blå 206 RC -04
Grå VW Passat Variant TDI 4Motion Highline -07
Gul Volvo 144 -68
--------------------------------------------------
Såld Svart Mazda 6 kombi 2,5 Sport -08
Såld Blå Mitsubishi Colt Gti -92
Såld Svart Suzuki GSX-R 1000 -06
Såld Grå Mazda 6 kombi 2,3 Sport -05
Såld Grön Kawazaki ZX-9R -00
Såld Silver Mitsubishi Galant kombi GDi -99
Såld Svart Kawazaki GPX 750R
Såld Vinröd Mitsubishi Galant GLSi -95
Såld Blå Volvo 244 GL -77
_spajder_

Post by _spajder_ »

Någon annan måste ju ha bytt framruta på en 206rc, är alla andra nöjda eller har ni haft tur o inte lyckats spräcka framrutan?

Skall prata med firman som gjorde rutbytet imorgon igen (onsdag) och som det verkar på den enda kommentaren i tråden som gällde 206rc upplever samma sak som jag, så får väl inse att det bara är o gilla läget. Varken orkar eller vill bråka mer med dom. Har börjat vänja mig.
krille!

Post by krille! »

Fick min ruta bytt på GTIn i samband med köpet och har inte haft några problem med spegeln, det ser ju inte direkt ut som att den kan monteras fel med tanke på hela paketet med regnsensorn där även spegeln sitter fast.
Ska väl inte vara nån skillnad på dessa grejer mellan de två modellerna vad jag vet.

Jag är dock 1,92 lång ifall ögonhöjden påverkar på något vis.
qlazze

Post by qlazze »

Jag bytte en gång utan problem. Dock berättade verkstaden att det var en speciell ruta till RC, min sprack när jag passerade en broskarv.

Meken lämnade till en speciell verkstad som var duktiga på just rutor.
Nuvarande Grodätare - 308 SW - 08