Bättre Har sökt en del i detta forum men forum

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Post Reply
tjoa

Bättre Har sökt en del i detta forum men forum

Post by tjoa »

Som gammal BMW ägare (15 år) så testar jag nu 407 SW 2.0 HDi. BMW forum autopower.se är ruskigt bra. Kanske nått att ta efter? Detta forum känns lite B om man ska vara ärlig ;).. Har sökt svar i detta forum, men är det nån som har koll egentligen ? Känns inte så...gissningar skulle jag säga.. finns det nån Peugoet kunnig alla på detta forum?
//Johan
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Att söka funkar jättebra när man använder sig av:

Du kan använda AND för att bestämma vilka ord som måste finnas i sökresultatet, OR för att bestämma vilka ord som kan finnas i sökresultatet och NOT för att bestämma ord som inte får finnas i sökresultatet. Använd * som "wildcard" för ofullständiga ord

Tex: "406 AND partikelfilter" eller vad du nu vill hitta.

ps. det finns fler möjligheter för fler användare i ett forum som detta, dessutom är det gratis :)
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
tjoa

Post by tjoa »

Jo jag har testat det.. Men det hjälpte inget vidare..
//Johan
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Då kan det säkert bero på att det du söker efter inte finns, ingen som råkat ut för samma fråga du har.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
tjoa

Post by tjoa »

Nej det är möjligt. Men Peugeot 407 är enligt min mening en dussin bil, rätt vanlig alltså.. och ändå finns inte mkt info... om nått. Hade man problem med sin BMW så fanns massor med vettiga förslag och mek tips. Autopower är skandinaviums största oberoende sajt med hitills 71 milj besök, dagligen c:a 20.000 besökande. Suverän support från vanliga bilägare ovh hög kunskapsnivå. Nu vill jag absolut inte klanka ner på Peugoet, men jag har faktiskt spenderat några timmar på att hitta bra info (inte bara på detta forum)och har inte hittat nått vettigt. Går det inte att fixa en avdelning för t.ex mek tips med bilder och kommentarer? T.ex jag hade det här problemet, bla bla bla, som berode på detta & och som jag löste så här osv.
//Johan
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Jag skulle tro att på detta forum så är det en minoritet som har 407'or. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet. Eller varför inte köpa en Beeemer igen om nu detta är så dåligt.

BTW det finn redan en sida med mekartips. Tar dessvärre inte upp något gällande 407.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Inte många i PSC som har 407, därav bristen på information.
tjoa

Post by tjoa »

Brist inte bara i Sverige, verkar vara samma på andra forum oxå. Man behöver ju inte uppfinna spettet en gång till, eller hur? 407:an är ju inte unik i Peugeot stallet. Kan man en, kan man alla...
//Johan
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Vad är du ute efter?
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Ankan wrote:Vad är du ute efter?

Gnälla kanske?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

407 hdi går aldrig sönder till skillnad mot BMW så därför finns det inga mektips på den modellen :wink:

Vi har efterlyst folk som vill hjälpa till med hemsidan på meksidan bla, men inte fått mkt intressenter. Styrelsen har annonserat under medlemsforumet länge.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Sen är det ju så att detta är Peugeot SPORT Club, så majoriteten är små sportiga Peugeoter med några få undantag. Det finns ju även Svenska Peugeotklubben, men det är lite mer av en veteranklubb. Nåt rent allmänt Peugeotforum i sverige känner jag inte till.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
tjoa

Post by tjoa »

Nej, jag ska inte gnälla mer. Var bara lite frustrerad när jag inte hittade det jag sökte.. Sorry!
//Johan
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Startade du en tråd om det?
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

TheDagger wrote:Sen är det ju så att detta är Peugeot SPORT Club, så majoriteten är små sportiga Peugeoter med några få undantag. Det finns ju även Svenska Peugeotklubben, men det är lite mer av en veteranklubb. Nåt rent allmänt Peugeotforum i sverige känner jag inte till.

håller med. vill minnas att det t.o.m förr stod nåt på förstasidan om att detta var en klubb för peugeots lite sportigare modeller, dvs gti osv då. sen var det det med att ha koll...blir det väl alltid så på forum att folk läser nånting på nätet och tror att det är så utan att SJÄLV VETA, men man lär sig snart vilka medlemmar som vet vad de pratar om :)

angående bmw-forum vet jag inte om det är så mycket bättre....en kompis har en E30 som inte vill gå som vi misstänker ecu:n på. iaf så sökte vi lite på bmw-forumet och det finns nog flera hundra trådar som heter E30 vill inte starta, men inte några "slut" så man får veta vilket fel det faktiskt var :roll: hjälper ju inte så där jättemycket :roll:
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
T One
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by T One »

Mektipsen för t ex 407or utvecklas såklart från den punkt där någon startar! Oavsett om det är få eller många i klubben som har aktuell bilmodell så måste det byggas upp från grunden.

För nog har vi mektrådar angående andra modeller än de små och pigga sportvarianterna. Bilder läggs ut ibland också för att visa problem eller lösningar!

Lite är upp till var och en att forumet blir bra - ser att du lagt ut fråga så nu hoppas vi du får bra svar :)
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
tjoa

Post by tjoa »

Ja, det var inte min mening att vara otrevlig. Men när jag läser mitt inlägg i denna tråd nu i efterhand så låter det inte trevligt.. :(
Var inte på mitt bästa humör just då, men det är ingen ursäkt.
AC:n funkade inte och sökte info om bl. a det, man har många frågor då man byter bilmärke. Nu visade det sig att AC är kass vilket jag inte trodde då bilen endast gått 4500mil och är M-testad för c:a 60 mil sedan och då var allt ok. Men då jag satt och google frenetiskt :wink: så hittade jag inte mycket info alls vilket gjorde mig lite besviken. Sen så insåg jag väl inte riktigt detta forums inriktning just då...
//Johan
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Sedan är det ju så att vissa fel finns det "standardmedicin" på, man kan direkt säga -"leta där", medans andra är mycket mer svårdiagnostiserade, särskilt när de som frågar inte kan speciellt mycket eller mycket lite om bilar och hur olika saker låter/ser ut m.m. i olika "skick".

Då blir det lätt LÅNGA trådar med 3000 gissningar i, det är ju ett allmänt forum i mekhjälp delen och inte någon expertpanel :)

Dessutom tar det ju några år innan bilarna hamnar i stor mängd på "gräsrotsnivån" som det trots allt är, iaf ekonomiskt, i stort på detta forumet. 407:an är ju inte riktigt där än faktiskt.

Men det rör sig :)

Återrapportera gärna själv vad som hittas på din bil så fortsätter vi ju bygga upp kunnandebasen på 407:orna också, är ju så det fungerar. Någon/några måste börja.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Post Reply