Ny bil lite funderingar och felsökningar. 206

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
stojjkl

Ny bil lite funderingar och felsökningar. 206

Post by stojjkl »

Tjenare alla på forumet. Har precis köpt min första peugeot så detta är mitt första inlägg på detta forumet.

Det är en Peugeot 206 xsi -03 som har gått lite under 10000mil.

Riktigt bra skick det enda som skulle behöva åtgärdas på den är att acn inte fungerar.
Verkstaden tar 800kr bara för att felsöka. Funderar på om det inte kan vara så att kondesatorn är slut, för dom är gjorda i lättmetall va? Aluminium? Någon som vet ågot vanligt fel med acn på 206orna eller hur man kan kolla lite själv och om det är nått specifikt man ska kolla efter för att hitta eventuella fel.

Sen en annan sak är ett elfel som inte spelar så stor roll egentligen men lite störande iaf. Det r nämligen så att vindrutetorkaren på bakrutan går i gång när man låser upp bilen. Någon som varit med om liknande?

Tack för svar PFH!
MVH Henrik
drdazed

Post by drdazed »

Min AC sluta fungera o de visade sig vara en komponent i kompressorn som e kass.

nypris på kompressorn är 4000kr + cirka 3000kr om peugeot som montera o fylla på. :(

LÄMNA IN DEN TILL PEGUEOT DIREKT.

Jag gjorde misstaget o lämna in den till andra mindre seriösa verkstäder och den första bara lurade mig o den andra visste för lite...
If the milk turns out to be sour, I ain't the kinda pussy to drink it.

206 GTI -01
drdazed

Post by drdazed »

Kan även tillägga att Peugeot felsökte min på 15minuter. så kostade inte så mkt :)
If the milk turns out to be sour, I ain't the kinda pussy to drink it.

206 GTI -01
stojjkl

Post by stojjkl »

oj jäklar va dyrt. får väl lämna in den på peugeot då så får dom kika på det.
Danielfr

Post by Danielfr »

Vindrutetorkaren bak går på när ja slänger i backen om dom vanliga torkarna i fram är på, men vet inte.. Kanske ska va så :)
Aldrig vart med om nått sånt förut iaf, hehe
Peugeot 206 Quiksilver - 04
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Danielfr wrote:Vindrutetorkaren bak går på när ja slänger i backen om dom vanliga torkarna i fram är på, men vet inte.. Kanske ska va så :)

Japp, det ska vara så.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Danielfr »

Claes B wrote:
Danielfr wrote:Vindrutetorkaren bak går på när ja slänger i backen om dom vanliga torkarna i fram är på, men vet inte.. Kanske ska va så :)

Japp, det ska vara så.

Tackar då behöver ja inte fundera mer, hehe
Peugeot 206 Quiksilver - 04
Post Reply