Hej, min 306 gti står nu på verkstad, då jag inte är nån bra meck själv.
Har länge haft problem när jag startar bilen. När man vrider om nyckeln så startar den på en gång, men när man släpper nyckeln så stannar den. Det man får göra är att hålla kvar nyckeln i startläge så bilen startar på andra starten, då kan den hålla motorn igång. Alltså när man startar ska man: vrida om, bilen går igång, man håller kvar nyckeln, bilen stannar o sen går i gång på andra uppstarten, skum som f*n. Nu i vinter så har den blivit skitsvår att få igång, o för en vecka sen så började den strula med att inte gå på alla cylindrar.
På verkstaden har man konstaterat att en undertrycksgivare var trasig vilket gjorde att den inte gick på alla burkar, den är nu bytt. Men problemet med att starta bilen kvarstår, dom vet inte riktigt vad det beror på. Dom ska prova att byta tomgångsmotor o se om den blir frisk.
Är det någon som haft samma problem med sin pug eller kan veta vad felet beror på?? Jag kan misstänka att det är nåt mekaniskt, då problemet blivit värre med tiden. Tacksam för tips, så inte verkstaden blåser mig på en massa delar o jobb som inte har med felet att göra.
MVH
Andreas
startproblem 306 gti
-
superschumi
men om det är tändingslåset, borde den då inte starta perfekt ibland då? Jag menar glapp brukar ju tendera att "försvinna" emellanåt. Den beter ju sig exakt lika dant varje gång. Och från början bara då bilen var vintekall men numer alltid vid kallstart, även på sommaren. Då bilen är helt varm brukar den oftast gå igång på första.
Skulle kanske skrivit detta i första inlägget.
Skulle kanske skrivit detta i första inlägget.
alltid på ställ