Hej!
Jag har en 206:a fån 2001, den klonkar i framvagnen. När man gör fullt rattutslag, främst till vänster, så klonkar det till kraftigt. Därefter så drar bilen till vänster mycket.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Tack på förhand!
Klonkar i framvagnen 206:a
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Bärarmar är ett vanligt fenomen på dom.Kostar 500kr på biltema.
Även krängningshämmarstagen brukar gå på dessa, men dom låter mer när du kör i potthål.
Utav din magra förklaring kan man tänkas sig en drivknut då det låter när du svänger, och även att den drar dit men då är knuten jätteslut och borde tickat smattrat ett bra tag innan?
Även krängningshämmarstagen brukar gå på dessa, men dom låter mer när du kör i potthål.
Utav din magra förklaring kan man tänkas sig en drivknut då det låter när du svänger, och även att den drar dit men då är knuten jätteslut och borde tickat smattrat ett bra tag innan?
Team_Hink_Racing wrote:Bärarmar är ett vanligt fenomen på dom.Kostar 500kr på biltema.
Jag vet inte hur länge den har låtit, jag har nyss köpt den.
Den låter även när man kör i potthål.
-
discharged
Det kan inte vara så enkelt så däcket tar i i hjulhuset vid fullt rattutslag? det gör det i min Primera och det låter lite likt en kass drivknut... och att det behövs hjulinställning på den.
Sen är väl denna bilen behäftad med en del torquesteer (kan inte det svenska ordet) som gör att bilen drar vid gaspådrag... eller drar den alltid, även när du rullar?
Sen är väl denna bilen behäftad med en del torquesteer (kan inte det svenska ordet) som gör att bilen drar vid gaspådrag... eller drar den alltid, även när du rullar?
discharged wrote:Det kan inte vara så enkelt så däcket tar i i hjulhuset vid fullt rattutslag? det gör det i min Primera och det låter lite likt en kass drivknut... och att det behövs hjulinställning på den.
Bilen drar alltid, det låter inte som den tar i hjulhuset.