Klonkar i framvagnen 206:a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Maddy

Klonkar i framvagnen 206:a

Post by Maddy »

Hej!
Jag har en 206:a fån 2001, den klonkar i framvagnen. När man gör fullt rattutslag, främst till vänster, så klonkar det till kraftigt. Därefter så drar bilen till vänster mycket.

Någon som vet vad detta kan bero på?
Tack på förhand!
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

Bärarmar är ett vanligt fenomen på dom.Kostar 500kr på biltema.
Även krängningshämmarstagen brukar gå på dessa, men dom låter mer när du kör i potthål.

Utav din magra förklaring kan man tänkas sig en drivknut då det låter när du svänger, och även att den drar dit men då är knuten jätteslut och borde tickat smattrat ett bra tag innan?
Maddy

Post by Maddy »

Team_Hink_Racing wrote:Bärarmar är ett vanligt fenomen på dom.Kostar 500kr på biltema.
Även krängningshämmarstagen brukar gå på dessa, men dom låter mer när du kör i potthål.

Utav din magra förklaring kan man tänkas sig en drivknut då det låter när du svänger, och även att den drar dit men då är knuten jätteslut och borde tickat smattrat ett bra tag innan?

Jag vet inte hur länge den har låtit, jag har nyss köpt den.
Den låter även när man kör i potthål.
discharged

Post by discharged »

Det kan inte vara så enkelt så däcket tar i i hjulhuset vid fullt rattutslag? det gör det i min Primera och det låter lite likt en kass drivknut... och att det behövs hjulinställning på den.

Sen är väl denna bilen behäftad med en del torquesteer (kan inte det svenska ordet) som gör att bilen drar vid gaspådrag... eller drar den alltid, även när du rullar?
Maddy

Post by Maddy »

discharged wrote:Det kan inte vara så enkelt så däcket tar i i hjulhuset vid fullt rattutslag? det gör det i min Primera och det låter lite likt en kass drivknut... och att det behövs hjulinställning på den.

Sen är väl denna bilen behäftad med en del torquesteer (kan inte det svenska ordet) som gör att bilen drar vid gaspådrag... eller drar den alltid, även när du rullar?

Bilen drar alltid, det låter inte som den tar i hjulhuset.
kimrl

Post by kimrl »

styrledd gir ofte lyd hvis man kjører over skjøter i bruer eller lignende og de gjør så bilen drar til siden. sjekk dekkmønster for da er det lett og se hvilken side det gjelder
Post Reply